پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
انقلاب اقتصادی هند از پشت عینک نویسنده انگلیسی

یک نویسنده انگلیسی در کتابی جدید تلاش کرده وضعیت سیاسی و اقتصادی هند را از منظری فراتر از آنچه تاریخ نویسان و سیاحان نوشته اند بیان کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) به نقل از هندوستان تایمز، پاتریک فرنچ نویسنده انگلیسی در کتاب خود با عنوان «تصویری از هند» سعی کرده زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هند را از چشم انداز افراد مختلف و با بر اساس روایت آنها بیان کند.
 
او می نویسد:«از زمان انقلاب اقتصادی هند در دهه 1990، این کشور همچنان تحت تاثیر مسایل سیاسی به سمت جلو حرکت کرده است. من در این کتاب تلاش می کنم هرچیزی را که طی دو دهه گذشته رخ داده، بیان نمایم.»
 
فرنچ 45 ساله ،تاریخ نگار و برنده جایزه نویسندگی ، گفته است که از همان دوران نوجوانی تحت تاثیر مسایل هند قرار داشته و مجذوب این کشور بوده است.
 
کتاب « تصویری از هند» دومین کتابی است که فرنچ درباره هند نوشته است. کتاب اول او بیش از 10 سال قبل با عنوان « آزادی یا مرگ» نوشته شده و در آن ضمن شرح جدایی هند از پاکستان ،شخصیت هایی مانند ماهاتما گاندی و محمد علی جناح با دیده احترام نگریسته شده اند.

«اسرینیواسان جیان» روزنامه نگار هندی درباره فرنچ می گوید: « فرنچ نه تنها یک نویسنده با استعداد بلکه یک مروج ادبیات است.» کتاب فرنچ علاوه بر بررسی مسایل طبقاتی هند و تغییر جهت آن به سمت اقتصاد بازار، به صورت مشروح ، رشد فزاینده خویشاوند سالاری در بین اعضای کنونی پارلمان هند را هم بررسی کرده است.
 
فرنچ اذعان دارد که تنوع هند را نمی توان در یک کتاب 400 صفحه ای منعکس کرد. او همچنین می نویسد: « نوعی هویت ویژه هندی وجود دارد که همه مردم جهان باید آن را بپذیرند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها