یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
«نت‌های سر به زیر» روانه بازار کتاب می‌شوند

دومین مجموعه شعر معصومه باغیان با عنوان «نت‌های سر به زیر» به زودی توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت روانه بازار کتاب می‌شود. وی همچنین گردآوری نمونه اشعار 15 شاعر زن را برعهده داشته است که در دفتری با عنوان «این بیت خانه نیست» منتشر می‌شود.\

باغیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دومین مجموعه شعرش گفت: مجموعه شعر «نت‌های سر به زیر» دو دفتر با عنوان‌های «تو خوش عکس نیستی» و «آواز پرندگان سنگین است» را شامل می‌شود. سروده‌های این دو دفتر طی سه سال اخیر سروده شده‌اند.

وی ادامه داد: دفتر نخست این مجموعه شعرهای جدید من را دربرمی‌گیرد اما در دفتر دوم تعدادی از شعرهای پیشین من گنجانده شده است. به‌طور کلی این کتاب حجمی در حدود 106 صفحه دارد.

باغیان درباره قالب اشعار این مجموعه گفت: شعرهای این مجموعه در قالب سپید هستند و سروده‌های نسبتا بلند من‌را شامل می‌شوند. همچنین اغلب پیرامون مضامین اجتماعی و برخی از اشعار نیز پیرامون دغدغه‌های شخصی و خاطرات کودکی من سروده شده‌اند. 

وی درباره تفاوت این دفتر با دفتر پیشینش اظهار داشت: در شعرهای این دفتر سعی کرده‌‌ام با زبانی سلیس‌تر آن‌چه در ذهن داشته‌ام بیان کنم. به عبارت دیگر نسبت به دفتر قبلی‌ام راحت‌تر با مخاطب ارتباط برقرار کرده‌ام.

دفتر شعر «نت‌های سر به زیر» مجوز انتشار را دریافت کرده و طی چند روز آینده توسط موسسه انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت روانه بازار کتاب می‌شود.

این شاعر در ادامه به مجموعه شعر دیگری که گردآوری آن‌را برعهده داشته است اشاره کرد و افزود: این دفتر با عنوان «این بیت خانه نیست» دربرگیرنده گزیده اشعار 15 شاعر زن است که تاکنون کتابی منتشر نکرده‌اند.

وی توضیح داد: اغلب این شاعران در برخی از جایزه‌ها و جشنواره‌های شعر نیز حضور داشته‌اند و جوایزی را کسب کرده‌اند. در این کتاب سعی کردم با انتخاب چهار نمونه از اشعار هر یک از آنان به نوعی شعر این شاعران را معرفی کنم.

باغیان یادآور شد: لیلا رسولی، مرضیه رحمانی، آرزو خمسه و راضیه ایمانی از جمله شاعرانی هستند که نمونه اشعار آن‌ها در این کتاب گردآوری شده است.

وی در پایان گفت: گردآوری این اشعار برعهده من بود و کتاب در حال حاضر توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت مراحل انتشار را طی می‌کند. این مجموعه در نمایشگاه کتاب سال آینده ارائه می‌شود.

معصومه باغیان متولد 1337 و مسوول برگزاری جلسات ماهیانه شعر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «آواز پرندگان سنگین است» در سال 1386 توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط