سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱

مراسم بزرگداشت شمس آل احمد، به مناسبت چهلمين روز درگذشت اين نويسنده فقيد در تالار مهر حوزه هنري و با حضور جمعي از نويسندگان و اهالي قلم و مديران فرهنگي برپا شد. غلامرضا امامي، ‌محمد حكيمي، ناصر فيض، يوسفعلي مير‌شكاك، محمدرضا سرهنگي، محسن مومني، سيد محمود دعايي و امير حسين فردي از چهره‌هاي حاضر در اين مراسم بودند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، امير حسين فردي در اين مراسم گفت: ما نتوانستيم حق شاگردي را در زمان حيات مرحوم شمس به جا بياوريم و كوتاهي كرديم.

وي ادامه داد: در زمان حيات شمس، ‌همواره فكر مي‌كرديم به جايي تكيه داريم و در گوشه‌اي از اين شهر نويسنده‌اي زندگي مي كند كه به فرهنگ اين سرزمين وفادار است.

فردي همچنين در ادامه سخنانش افزود: اين بزرگوار در برابر جلال مودب بود و همواره با نيكي از وي ياد مي‌كرد. 

در این مراسم که همزمان با تنظیم این خبر در حال برگزاری است، پس از سخنرانی چند تن از صاحب‌نظران، فیلم آخرین مصاحبه با آن مرحوم که توسط حوزه هنری تهیه شده و نیز ویژه‌نامه‌ای با عنوان «دلیل آفتاب» پخش می‌شود. 

گزارش تكميلي این مراسم متعاقبا ارسال مي‌شود.

شمس آل‌احمد، نویسنده و بردار کوچک‌ جلال آل‌احمد كه از دوم آبان امسال به علت كاهش سطح هوشياري و عفونت ريوي در بيمارستان باهنر تهران بستري شده بود، ۱۴ آذرماه در اثر ايست قلبي درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط