دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
بهبود وضعیت در بخش کتاب آلمان

از نظر برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب لایپزیک با گذشت دو سال، وضعیت در بخش کتاب آلمان بهبود یافته است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، الیور سیله مدیر این نمایشگاه کتاب در گفتگو با این خبرگزاری گفت : از نظر او یک حس اصولی خوشبینانه در این مورد وجود دارد چون فضای بیشتری برای برگزاری نمایشگاه به فروش رسیده و فضای ناشران و بخش مجله نیز بیشتر شده است.
 
نمایشگاه کتاب لایپزیک 2011 که از 17 تا 20 مارس (26 تا 29 اسفند) برگزار می شود امسال در انتظار 2100 غرفه دار است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.اکنون کاملا مشخص است که نمایشگاه امسال از هر لحاظ رشد داشته است. 

او در ادامه افزود: امسال حتی بعضی ناشران فضای غرفه های خود را بزرگتر می کنند و شماری از ناشران جوان و مستقل نیز امسال برای نخستین بار در نمایشگاه لایپزیک شرکت می کنند. همچنین در نمایشگاه امسال پس از وقفه ای یک ساله بار دیگر ناشران بزرگ کتاب های راهنما و نشریات حضور خواهند داشت.در بخش کتاب های موسیقیایی که در سال 2010 نخستین حضور خود در این نمایشگاه را تجربه کردند نیز رشد دیده می شود، زیرا در سال گذشته 20 ناشر در این بخش حضور داشتند که امسال این تعداد به 30 ناشر افزایش یافته است. 

نمایشگاه کتاب لایپزیک چند سالی است که بر کتاب های داستانی و غیرداستانی، کتاب های مصور / کودکان و کتاب های نوجوانان تمرکز می کند.

«سیله» با توجه به انتشار 90 هزار عنوان کتاب در سال در آلمان عنوان کرد: ما وضعیت بازار کتاب را از همه جنبه های آن به نمایش نمی گذاریم و حواس خود را بر عرضه کتاب برای طیف وسیعی از کتابخوانان متمرکز می کنیم. 

هنگامی که بزرگترین نمایشگاه کتاب آلمان هر سال در فصل پاییز در شهر فرانکفورت برگزار می شود و بیشتر از هر چیزی به معاهدات تجاری می پردازد، نمایشگاه کوچکتری مانند نمایشگاه لایپزیک در بهار به طور عمده به عنوان عرصه بازاریابی و کتابخوانی مد نظر است. البته همواره بین این دو نمایشگاه کتاب پیوندی وجود دارد و این پیوند معرفی میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب لایپزیک است.

میهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2011 کشور ایسلند است که این کشور به شکل ویژه ای در بافتی مشتمل بر معرفی کشورهای شمال اروپا در نمایشگاه کتاب لایپزیک شرکت می کند.

کشور کوچک ایسلند با حدود 300 هزار نفر جمعیت، به عنوان یک ملت بزرگ ادبی شناخته می شود و یکی از پررونق ترین بازارهای کتاب جهان را در اختیار دارد. در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای شمال اروپا میزان انتشار کتاب به ازای هر 1000 نفر دو برابر است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها