شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
طرح یک دانشمند آمریکایی برای ایجاد کولونی انسانی در مریخ

يك پ‍ژوهشگر ارشد سازمان فضايي آمريكا موسوم به ناسا، در كتابي جديد پیشنهاد ایجاد یک کولونی بشری در سیاره مریخ را ارایه کرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از فاكس نيوز، «جول لوين» محقق برجسته مركز لانگلي ناسا و گروه تحليل علمي كشف حيات انسان در مريخ، در كتابش كه با عنوان «ماموريت هاي انساني به مريخ: کولونی سياره قرمز» منتشر شده، مجموعه ماموریت های علمی به مریخ، سفرهای فضانوردان، زمین شناسان و سایر افرادی را که به مریخ سفر کرده‌اند، جمع آوری کرده و در قالب یک طرح علمی، پیشنهاد ایجاد یک کولونی بشری در مریخ  ارایه کرده است. 

نويسنده بخشي از کتاب خود را به بیان جزییات علم جنسیت در مریخ اختصاص داده و در نهایت پیشنهاد می‌کند که ناسا باید در این سیاره یک کولونی دایم ایجاد نماید. لوین می‌گوید:«من طی 30 سال گذشته مسئول هیاتی متشکل از 30 دانشمند آمریکایی و کانادایی بوده‌ام و طرحی را آماده کرده ایم که به طور کامل در آن نقش انسان در مریخ از نگاه علمی بررسی شده است.» 

وي معتقد است که ایالات متحده تنها کشوری است که اكنون می‌تواند این طرح را به صورت موفقیت آمیز اجرا کند و می گوید:«ما برای اینکه رهبر تکنولوژیک جهان باقی بمانیم باید این طرح را انجام بدهیم. این کار کاملا شدنی است.»
 
استیون هالوی از فضانوردان ناسا که در نوشتن این کتاب به لوین کمک کرده، در یکی از مقاله های این کتاب، بر آورد کرده که با استفاده از فناوری رانش شیمیایی ، امروز سفر به مریخ 220 روز طول می کشد.
لوین، صرف نظر از امکان پذیر بودن یا امکان پذیر نبودن ایجاد این کولونی در مریخ معتقد است:« وقتی ما دست به چنین کاری بزنیم، گونه های انسانی برای اولین بار صاحب دو سیاره می‌شوند. سفر به مریخ اسرار بی‌شمار و پاسخ احتمالی به یکی از بزرگ ترین پرسش های علمی امروز را همراه خواهد داشت: آیا زندگی در همه جای جهان وجود دارد؟»

در حالی که بسیاری از دانشمندان معتقدند که ممکن است در سیاره قرمز زندگی به شکل میکرو ارگانیسم ها وجود داشته باشد، کتاب «ماموريت هاي انساني به مريخ: کولونی سياره قرمز» معتقد است که یک ماموریت انسانی به مریخ یک بار برای همیشه می تواند به این پرسش پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها