سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
بررسی موشکافانه زندگی و ترور بی‌نظیر بوتو در کتابی جدید

یک روزنامه نگار مشهور پاکستانی در سومین سالگرد ترور بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان، زندگی‌نامه و همچنین حادثه ترور او را در یک کتاب بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیلی تایمز پاکستان، «سهیل وریچ» روزنامه‌نگار مشهور پاکستانی در این کتاب سعی کرده بر اساس پژوهشی بی‌طرفانه حادثه ترور بی‌نظیر بوتو را بررسی کند. او واقعیت های تکان‌دهنده‌ای را درباره حادثه ترور نخست وزیر پاکستان در کتاب خود منتشر کرده و ضمن تلاش برای نگاه به حادثه ترور بوتو از ابعاد مختلف و فاش نشده، احتمال نقش آفرینی آمریکا، پرویز مشرف، آصف علی زرداری، بیت ا... محسود یا دستگاه های اطلاعاتی مختلف از جمله دستگاه اطلاعاتی پاکستان معروف به آی.اس.آی را در این حادثه بررسی کرده است.

سهیل وریچ در کتاب خود دیدگاه های کارشناسان برجسته دنیا را نیز درباره ترور بی نظیر بوتو منعکس کرده و برای اولین بار دلایلی درباره اختلافات ناهید خان از مقام‌های بلند پایه حزب مردم پاکستان (PPP) و آصف علی زرداری نخست وزیر پاکستان را به عنوان یک فرضیه مهم مطرح کرده است. نکته جالب اینکه این روزنامه‌نگار پاکستانی حتی دیدگاه های اعضای طالبان را هم درباره ترور بی‌نظیر بوتو منعکس کرده است.
 
در این کتاب بیش از 100 مصاحبه اختصاصی با مقام های پاکستانی از جمله ژنرال مشرف، آصف علی زرداری، ناهید خان، خالد شاهنشاه و رحمان مالک منتشر شده است. کتاب سهیل وریچ که با عنوان «خیانتکاری در درون» منتشر شده، شامل تصاویری نادر، طرح ها، نقشه ها و گزارش‌هایی دست اول است، ضمن اینکه چندین نشست و گفت و گوی شخصی نویسنده با بی نظیر بوتو، بر غنای محتوایی کتاب افزوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها