شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
انتشار كتابي ديگر از رولد دال در ايران

پس از انتشار آثاري چون «من و زرافه و پلی»، «انگشت جادويي»، «راز موتور سيكلت من»، «تمساح غول پیکر» از رولد دال نويسنده انگليسي، كتاب ديگري از اين نويسنده با عنوان «جيمز و هلوي غول پيكر» با ترجمه محبوبه نجف‌خاني براي بچه‌ها منتشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، 21 سال از مرگ رولد دال می‌گذرد اما همچنان شخصيت‌هايي چون «غول گنده دوست داشتنی»، «آقای روباه شگفت‌انگيز»، «ماتیلدا» و «چارلی باکت» چهره‌هاي دوست‌داشتني كودكان جهان‌اند. 

جيمز و هلوي غول‌پيكر داستان پسري به نام جيمز است كه پدر و مادرش را  كرگدني كه از باغ‌وحش فرار كرده، مي‌خورد و او مجبور  مي‌شود از آن به بعد با عمه‌هاي بدجنس خود زندگي كند ولي روزي پيرمرد مرموزي پاكتي پر از زبان‌ تمساح به جيمز مي‌دهد تا بخورد كه يك‌دفعه پاكت از دست جيمز مي‌افتد و اتفاق‌هايي براي او روي مي‌دهد.
 
محبوبه نجف‌خاني مترجم كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان پيش از اين چندين كتاب از دال ترجمه كرده و به خوبي با كتاب‌هاي اين نويسنده آشناست.

جيمز و هلوي غول‌پيكر در قالب مجموعه رمان‌هاي كودك انتشارات افق به بازار نشر آمده است.
 
نشر افق پيش از اين كتاب‌هايي مثل «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «ماتيلدا»، «چارلي و آسانسور بزرگ شيشه‌اي»، «غول بزرگ مهربان»، «آقاي روباه شگفت‌انگيز» را از دال منتشر كرده است.
 
جيمز و هلوي غول‌پيكر در 248 صفحه و با قيمت 4800 تومان به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها