سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
ابتكار رييس جمهور نيجريه براي گسترش فرهنگ كتابخواني

رييس جمهور نيجريه قصد دارد به منظور توسغه فرهنگ مطالعه، كتابي حاوي مباحث و مذاكرات شخصي‌اش در سايت فيس بوك را منتشر كند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، «گودلاك جاناتان» رييس جمهور نيجريه روز قبل اعلام كرد قصد دارد تا كتاب«دوستانم و من» را به خاطر«تشويق فرهنگ مطالعه و افزايش پاسخگويي حكومت و ارائه گزارش در تمام سطوح» منتشر كند. اين كتاب دربردارنده مذاكرات او با دوستانش در سايت فيس بوك است.

رييس جمهور نيجريه، دوستان فيس بوكي خود را «مردان و زناني معرفي مي كند كه او را راهنمايي كرده اند». جاناتان كه مدعي است تعداد دوستان و طرفداران او در فيس بوك بيش از 350 هزار نفر هستند گفته است: «تصميم گرفتم تا اين كتاب را منتشر كنم زيرا مي‌خواستم فرهنگ مطالعه و فرهنگ پاسخگويي دولت را افزايش دهم».

او اضافه مي كند كه بازخورد نيجريه‌اي‌ها در طول چهار ماه گذشته در فيس بوك، جايگاه و ارزش بسيار ويژه اي در شكل دهي به سياست‌هاي حكومت داشته است. جاناتان مي گويد: «رهبري جاده‌اي دو طرفه است. من هم پيشرو و رهبر هستم زيرا اختيار و وكالت اين كار را دارم».

اقدام به انتشار اين كتاب، يكي از مجموعه طرح‌هايي است كه مقامات نيجريه براي تشويق فرهنگ كتابخواني در ميان جوانان نيجريه‌اي در پيش گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها