شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
«داستان باغ وحش» ادوارد آلبي به زودي منتشر مي‌شود

نخستين بار نمايشنامه «داستان باغ وحش» نوشته ادوارد آلبي با ترجمه داريوش مودبيان در سال 79 منتشر شده است. اين نمايشنامه پس از 10 سال با ويراست دوم و مقدمه‌اي تحليلي به زودي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نمايشنامه «داستان باغ وحش» روايت زندگي يك پسر جوان است. او در پارك مزاحم كتاب خواندن شخصي مي‌شود و درباره يك باغ وحش با اين فرد سخن مي‌گويد. منظور از باغ وحش مجتمع آپارتماني است كه اين پسر در آن زندگي مي‌كند. او در اين مجتمع احساس ناامني دارد و مدير اين مجتمع شخصي بد دهان، خسيس و بي‌ادب است.

به گفته مودبيان، اين نمايشنامه نمادي از جامعه امريكا است و حاكميت در اين مجتمع تمثيلي از حاكميت موجود در امريكا است.

وي ادامه داد: عدم ارتباط مناسب در جوامع امروز و در بين انسان‌ها محور اصلي اين نمايشنامه است. «داستان باغ وحش» طنز بسيار گزنده‌اي دارد و الگوي ساختاري آن بر اساس تئاتر موقعيت است.

اين اثر نخستين بار در سال 79 از سوي انتشارات اميرخاني منتشر شده است. مودبيان در ترجمه «داستان باغ وحش» بازنگري كرده و اين اثر با مقدمه‌اي تحليلي از تمام نمايشنامه‌هاي «ادوارد آلبي» به زودي از سوي انتشارات قاب منتشر خواهد شد. 

«ادوارد فرانکلین آلبی» سال 1928 در واشنگتن به دنیا آمد. این نمایشنامه‌نویس امریکایی، بیش از همه به دليل نوشتن نمایش «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» به شهرت رسید. وي سه بار برنده جایزه پولیتزر شده است. «سه زن قد بلند» و «صبحانه در تیفانی» از جمله آثار اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط