سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶
جاسوس انگلیس در آلمان نازی خاطراتش را مکتوب کرد

جاسوس سابق انگلیس در آلمان نازی شرح خاطرات و نامه‌های خود به مادرش را در قالب کتاب منتشر کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از رادیو WGIL، «بروس هیوود» که مدتی رییس کالج مونموث ایلينویز بوده، حاصل فعالیت‌های اطلاعاتی خود طی سال های میانی دهه 1940 در آلمان را در قالب یک کتاب منتشر کرد.
 
این کتاب که با عنوان «برمرهون» (نام شهری در شمال غربی آلمان) منتشر شده، شرح حال و خاطرات بروث هیوود طی 27 ماه عملیات جاسوسی در آلمان به عنوان بخشی از تیم اطلاعاتی انگلیس‌ها در این کشور است. هیوود عملیات اطلاعاتی خود را در قالب یک تیم جاسوسی و با همکاری تیم جاسوسی آمریکا انجام داده است.

هیوود که اکنون هشتادو پنجمین سال زندگی خود را سپری می‌کند بخشی از دسته اطلاعاتی ارتش انگلیس بود كه بعدها به عنوان استاد زبان و ادبیات آلمانی در انگلیس مشغول به کار شد. او نوشتن این کتاب را نتیجه یک اتفاق، یعنی پیدا شدن نامه‌هایی می داند که طی 27 ماه حضور در آلمان برای مادرش نوشته بود.

هیوود می گوید:« من در حال مرتب کردن وسایل مادرم بودم که در کشوی پایینی وسایل او، همه نامه‌هایی را که طی 4 سال خدمت در ارتش به او نوشته بودم، پیدا کردم.» او در عین حال می گوید که تصمیم‌گیری برای استفاده از این نامه ها برای نوشتن کتاب کار سختی بود.

هیوود می‌گوید: « وقتی به فکر استفاده از اين نامه‌ها افتادم، خیلی ساده فکر می‌کردم که نامه ها را منتشر کنم، ولی بعدا با خودم گفتم که این کار را نکنم. باز هم فکر کردم که می توانم بخش هایی از نامه‌ها را تبدیل به کتاب کنم ولی باز هم احساس کردم که این کار هم منطقی نیست و پشت سر هم تصمیم های مختلف می گرفتم...» به گفته هیوود او در نهایت و بعد از مدتی به تعویق انداختن کتاب، تصمیم گرفت که از نامه ها به نحوی مناسب استفاده و کتاب خود را منتشر نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها