دوشنبه ۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۹
منتخب اشعار مولوي در كرواسي منتشر شد

براي نخستين بار كتابي برگرفته از زندگي، نقد آثار و منتخب اشعار مولوي از شش دفتر مثنوي توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در زاگرب به زبان كرواتي چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين مجموعه آثار در هشتصدمين زادروز مولوي شاعر و عارف ايراني كه به نام روز مولانا توسط يونسكو نام گذاري شده است، در مجله فرهنگي "بهار" كه توسط انجمن فرهنگي، هنري "پره پرود" اداره مي‌شود، انتشار يافته است.

"سيد احسان قاضي زاده" رايزن فرهنگي كشورمان در زاگرب با اشاره به اين‌كه مردم كرواسي شناخت زيادي از مولوي و آثار او وجود ندارند، افزود: با همكاري و پشتيباني رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و انجمن فرهنگي "پره پرود" به مناسبت روز مولانا مجموعه منسجمي شامل: زندگي نامه، تحليل و بررسي آثار مولوي در قالب مصاحبه و مقاله و همچنين ترجمه منتخب اشعار مولوي در يك مجموعه 50 صفحه اي و در شمارگان 2000 نسخه چاپ و منتشر شد.

وي در ادامه افزود: اين آثار براي تمام مراكز دولتي، فرهنگي، دانشگاهي و هنري كرواسي ارسال خواهد شد.

رايزني فرهنگي ايران در زاگرب برنامه‌هاي ديگري به منظور شناخت بيش‌تر مردم كرواسي در دست تهيه و اقدام دارد و ضروري است با تلاش و جديت بيش‌تري اين شاعر و عارف ايراني به عنوان افتخار ادبي ايران زمين به مردم ديگر كشورها معرفي شود.

براي تهيه و ترجمه مطالب ويژه مولانا در مجله بهار، جمعي از چهره‌هاي فرهنگي كرواسي و علاقه‌مندان به فرهنگ ايراني همچون سمير بگلوروويچ، عزرا ابجيچ نوايي، اليف شفاك، رشيد حفيظوويچ، وليد اماموويچ و اروين جاهيچ همكاري كرده‌اند. همچنين در تصاوير منتشره مجله بهار از آثار "پرويز تناولي" تصويرگر مشهور ايراني استفاده شده است.

ماهنامه بهار سال گذشته از سوي وزارت فرهنگ كرواسي به عنوان برترين مجله فرهنگي مذهبي  معرفي شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها