سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
كليد اسرار زندگي از نشر آموت منتشر شد

كتاب «كليد اسرار زندگي»، اثري در حوزه روان‌شناسي و موفقيت، گردآوري محسن تيموري از سوي نشر آموت منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشتار در حوزه آموزش راه و روش زندگي در قالب مباحث روان‌شناسي، داستان‌هاي زندگي، سخنان بزرگان اهل فضل و ادب و توصيه‌هاي پزشكي تنظيم شده است.

بخش نخست اين كتاب با عنوان «از سري داستان‌هاي زندگي» با مباحثي چون شما دو انتخاب داريد، راهي متفاوت براي ابزار عشق، من آدم تاثيرگذاري هستم، هر اتفاقي كه مي‌افتد به نفع ماست، قيمت معجزه، دستان دعاكننده، وقت كم است و كوتاه، يك داستان زيباي واقعي، تاجر و ماهيگير و كوهنورد تنظيم شده است.

فصل «سخنان و پندهاي بزرگان علم و ادب» با مباحثي چون گفت‌وگو با خدا، سخناني هر چند كوتاه اما پرمعنا، سخناني از دكتر علي شريعتي، نصايح زرتشت به پسرش، بخشي از نامه چارلي چاپلين به دخترش، بخشي از سخنان دكتر وين ‌داير، تغيير عادت منفي، كنترل هوشمندانه افكار و راه‌هاي دستيابي به خواسته‌هايمان نگاشته شده است.

بخش سوم كتاب نيز به توصيه‌هاي پزشكي چون تحقيقاتي درباره فعل و انفعالات يك پروتئين در مغز، متابوليسم بدن و فاز منفي، زندگي‌ها را نجات دهيد، طب سنتي، خواص زالو در درمان بيماري‌ها، جايگاه حجامت در طب سنتي، راهكارهايي براي اجتناب از سردرد، عصاره سير و ليموترش، فوايد خوردن ميوه، راه‌هاي جلوگيري از مرگ زودرس، اطلاعات عمومي پزشكي  و خواص لبخند پرداخته است.

بخش پاياني اين كتاب نيز با عنوان «به نشاني خدا» به دعا درباره رفع شر شيطان، نيايش‌هاي دكتر علي شريعتي، برگزيده‌اي از الهي‌نامه، دردلي ساده با خدا، بخش‌هايي از نهج‌البلاغه، يازده عمل شيطان كوب، فاطميه، ليلي و مجنون، سخناني از حاج آقا دولابي، احاديثي از امام جعفر صادق(ع) و حراج ابزار شيطان اختصاص دارد.

محسن تيموري، گردآورنده كتاب در بخشي از پيشگفتار آورده است: «عمر آنقدر طولاني نيست كه مسير زندگي را يكبار براي كسب تجربه بپيماييم و بار ديگر براي به كار بردن تجربه‌ها در زندگي. يا بايد دل به دريا زده و با هراس قدم در جاده زندگي بگذاريم و يا ابتدا خود را به چراغ روشن آگاهي مجهز نماييم و سپس با ايمان و اطمينان پا در راه بگذاريم.»

در مبحث تغيير عادت منفي به مثبت آمده است: «كلمه‌ها، ‌عقايد شكل گرفته و افكار بيان شده هستند. به عبارت ساده آنچه مي‌گويي فكري است كه بيان مي‌شود. كلمه‌ها و انديشه‌ها داراي امواجي نيرومند هستند كه به زندگي و امورمان شكل مي‌دهند. اگر يك كارگر بي‌سواد بتواند يك اصطلاحي را در دنيا شايع كند، پس من و تو، ما و شما به طور حتم مي‌توانيم استفاده از كلمه‌ها و اصطلاح‌هاي مثبت را در سطح كل ايران گسترش داده و انرژي مثبت را بين همه پخش كنيم. فكر مي‌كنيد چرا حضرت محمد (ص) مي‌فرمايند: «فرزندان خود را به نام‌هاي نيك خطاب كنيد؟»

كتاب «كليد اسرار زندگي» در 304 صفحه، 1650 نسخه و بهاي 60 هزار ريال از سوي نشر آموت منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها