چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۹
«گلدون شکسته» منتشر شد

مجموعه شعر «گلدون شکسته» سروده عبدالرضا رضایی‌نیا به زبان محاوره‌ای توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه شعر «گلدون شکسته» نخستین منظومه از سه‌گانه‌ای است که در سال 80 و 81 شکل گرفته است و قرار بود نسخه مکتوب هر سه منظومه با فاصله‌ای یک‌ساله همراه با نسخه صوتی آن عرضه شود.

این مجموعه 15 قطعه شعر سروده شده به زبان محاوره‌ای را شامل می‌شود. در پایان نیز مطلبی با عنوان «پرسه در حواشی گلدون شکسته» به این مجموعه ضمیمه شده که دربرگیرنده ماجرای چگونگی شکل‌گیری این دفتر و نظر شاعر درباره فضا و زبان شعرهاست. 

بخشی از شعر «گلدون شکسته» که در پشت جلد کتاب نیز آمده است: 
«مث گل، مث پرنده، مث بارون و نسیم
نمی‌خواستیم مگه ما بهارو منتشر کنیم؟
به زمین و به زمون نشون بدیم کرامتو؟
به همه، حتی به سنگا، یاد بدیم محبتو؟»

عبدالرضا رضایی‌نیا متولد 1342 است. «چشم نوشت آهو»، «پسر بیشه‌های تمشک»، «مدرسه خاطره»(منظومه‌ای برای نوجوانان)، «فرشته بفرستید»(منظومه)، «همیشه فرداست»(مجموعه غزل)، «صبح قیامت بخ خیر»، «روز چندم»، «کوچه باران(منظومه برای نوجوانان)، «کفش‌های مجنونِ گم گشت»، «بخوان عین باران» و «گزینه شعرها» عنوان مجموعه شعرهای او هستند.

«کارنامه باد»، «من یوسم پدر»، «ترانه‌های عاشق آواره»، «پلاکاردها»، «ماه شیراز»، «آواره و خدایان زمین» و «عشق سپید، گنجشک آبی» عنوان آثاری است که با ترجمه رضایی‌نیا منتشر شده‌اند.

مجموعه شعر «گلدون شکسته» سروده عبدالرضا رضایی‌نیا در 56 صفحه، شمارگان 2200 نسخه و قیمت 2400 تومان توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط