شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«تفسیر دعای عرفه» به نظم درآمد

مولف کتاب «خداشناسی در مثنوی» از تالیف کتاب جدیدش با عنوان «تفسیر دعای عرفه» خبر داد و گفت: این اثر با بهره‌گیری از زیبایی‌های ادبیات فارسی، تفسیر دعای عرفه را به نظم بیان می‌کند./

حجت الاسلام والمسلمین قادر فاضلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: این کتاب با هدف معنویت بخشیدن به زندگی انسان به رشته تحریر در آمده است، زیرا در دنیای مدرنیته که افکار جدید و ضد دینی بر ارکان اعتقادی افراد به ویژه جوانان آسیب وارد می‌کند، می‌تواند معرف عرفانی ناب باشد.

وی افزود: موضوعات مختلف مطرح شده در کتاب «تفسیر دعای عرفه» از کلیت خارج شده است و با استفاده از جذابیت‌های ادبیات نظم، مباحث را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

فاضلی گفت: برای افزایش بار معنایی اثر، از تفاسیر آیات قرآن و معلومات دینی بهره گرفته شده است تا رابطه انسان با خدا، چگونه سخن گفتن بنده با خدا و نیز مسیر تعالی که امام حسین(ع) در دعای عرفه بیان می‌کند، مشخص شود.

وی دلیل استفاده از نثر نظم در تالیف کتاب را ذوق لطیف جامعه ایرانی در شعر عنوان کرد.

فاضلی همچنين از تفسیر دعای خمسه عشر امام سجاد (ع) خبر داد و افزود: این کتاب نیز با هدف ترویج معنایی دعاهای اهل بیت (ع) می‌تواند مورد استفاده جوانان علاقه‌مند به عرفان قرار بگیرد.

فاضلی گفت: کتاب تفسیر دعای عرفه امام حسین(ع) در 200 صفحه و کتاب تفسیر خمسه عشر امام سجاد(ع) در 180 صفحه از سوی انتشارت «فضیلت علم» تا پایان امسال منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها