دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
ژوزف ويسهوفر به شهر كتاب مركزي مي‌آيد

کتاب «ايرانيان، يونانيان و روميان» نوشته‌ ژوزف ويسهوفر با ترجمه‌ جمشيد ارجمند در نشست هفتگي شهر كتاب مركزي نقد و بررسي مي‌شود. ويسهوفر در اين اثر به موضوع مهم و جالب ارتباط‌ها و مناسبات فرهنگي و تاثيرگذاري ميان تمدن‌هاي ايران و يونان و روم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست هفتگي شهرکتاب عصر سه‌شنبه (2 آذر) ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسي کتاب «ايرانيان، يونانيان و روميان» اختصاص دارد که با حضور کامران فاني، کنستانتينوس پاساليس (رايزن فرهنگي يونان در ايران)، محمدرضا دربندي (رايزن سابق فرهنگي ايران در يونان) و جمشيد ارجمند (مترجم) برگزار مي‌شود.

«مجموعه مطالعات ايران باستان» ترجمه مهم‌ترين و تازه‌ترين آثار برگزيده راجع به ايران باستان را از هزاره‌هاي دور دست ماقبل تاريخ تا زوال ساسانيان در دسترس فارسي‌زبانان قرار مي‌دهد. در دهه‌هاي اخير مطالعات بسياري درباره وجوه گوناگون امپراتوري هخامنشي، ساساني،اشكاني و... صورت گرفته كه در روشن كردن گوشه‌هاي مختلف آن امپراتوري عظيم موثر بوده است.

«امپراتوري هخامنشي»، «مباني تاريخ ساسانيان»، «مباني تاريخ پارتيان»، «مقالاتي درباره زرتشت»، «روم و ايران (دو قدرت جهاني در کشاکش و همزيستي)»، «مقالاتي درباره زردشت و دين زردشتي»، «تاريخ پارس از اسکندر مقدوني تا مهرداد اشکاني» و «ايرانيان يونانيان و روميان» از جمله «مجموعه مطالعات ايران باستان» است كه به كوشش نشر فرزان روز منتشر مي‌شود. 

ويسهوفر در كتاب «ايرانيان، يونانيان و روميان» به موضوع مهم و جالب ارتباط‌ها و مناسبات فرهنگي و تاثيرگذاري ميان تمدن‌هاي ايران و يونان و روم پرداخته و اين مساله را شايد براي نخستين‌بار از زاويه‌ شرق به غرب نگريسته و خود در اين مورد تاکيد هم کرده است.

نشست نقد و بررسي كتاب «ايرانيان، يونانيان و روميان» عصر سه‌شنبه (2 آذرماه) در مرکز فرهنگي شهرکتاب واقع در خيابان شهيد بهشتي، خيابان شهيد احمد قصير، نبش کوچه‌ سوم برگزار مي‌شود و ورود براي علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها