شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۱
کتاب‌های مذهبی به زندان‌های آمریکا بازگردانده می‌شود

دفتر مدیریت زندان‌های ایالات متحده اعلام کرد: کتاب‌های مذهبی به کتابخانه زندان‌هاي سراسر این کشور بازگردانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از "آسوشیتدپرس"، این کتاب‌ها در پی درخواست بازرس ویژه دادگستری آمریکا در سال 2004 و بررسی‌های کنگره آمریکا از زندان‌های آمریکا جمع‌آوری شده بودند؛ اما اکنون پس از فشارهای گروه‌های مذهبی آمریکایی، درخواست‌های مکرر مراکز خدمات مذهبی زندان‌ها و تسلیم کنگره آمریکا، شماری از کتاب‌های مذهبی با تایید سازمان زندان‌های ایالات متحده به کتابخانه زندان‌های آمریکا بازگردانده می‌شود. 

«جودی سیمون گرت»، سخنگوی دفتر زندان‌ها در این باره گفت: «از این پس کتاب‌های مذهبی توسط کارشناسان این دفتر بررسي مي‌شوند و پس از تاييد محتواي آن‌ها در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز مذهبی زندان‌ها قرار خواهند گرفت. «گرت» وعده داد تا ماه ژوئن 2008 این فهرست، تکمیل و بر اساس آن تنها شمار معدودی از کتاب‌های مذهبی که پیش‌تر در زندان‌ها در دسترس زندانی‌ها قرار داشتند از قفسه‌های کتابخانه‌ها جمع‌آوری می‌شوند. 

گروه‌های مذهبی همچنان اصرار دارند که زندانی‌ها برای بهبود وضعیت روحی و معنوی خود به کتاب‌هاي مذهبی بیش‌تری احتیاج دارند و این برنامه همچنان دسترسی آن‌ها را به کتاب‌های مذهبی محدود می‌کند. 

آمریکا یکی از مراکز تبلیغ گرایش‌های افراطی مسیحیت در جهان است و جنایت‌کارانی مانند افراد گروه‌های «کوکلوکس کلان» و «چارلز منسن» در دهه‌های گذشته با تکیه بر این تفکرهای مذهبی دست به کشتار و جنایات هولناکی زده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها