چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
اهداف آفرینش انسان از دیدگاه قرآن و حدیث

کتاب «اهداف آفرینش انسان از دیدگاه قرآن و حدیث» منتشر شد. این کتاب با بهره‏گيرى از آيات قرآن و روايات معصومين عليهم السلام مي‌كوشد گوشه‏هايى از اهداف حيات و آفرينش انسان را به تصوير كشد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دانشکده اصول الدین قم، همچنان كه حجت‌الاسلام علی‌اصغر فیضی‌پور، نویسنده این کتاب، در مقدمه‌اش آورده است، از موضوعات بسيار مهم كه مورد گفت‌وگو و نگارش اهل قلم قرار گرفته‌ و جولانگاه ديدگاه‏هاى گوناگون شده‌اند، اهداف آفرينش انسان است. 

دانشمندان اعصار گوناگون درباره اين موضوع به بحث نشسته‏اند. هر يك طبق ديدگاه و رويكردهاى دينى، فرهنگى، اجتماعى، علمى، اخلاقى، روان‏شناسى، فلسفى و ... آرايي را ارايه كرده‌اند. اگر نتوان به اين سوال اساسى پاسخ مناسب داد كه «اهداف آفرينش انسان» چيست، زندگى پوچ و بى‏معنا خواهد شد و هر قدر اين هدف باارزش‏تر باشد، به همان اندازه زندگى او از كيفيت عالى‏ترى برخوردار خواهد شد. 

به اعتقاد نويسنده كتاب، پى‌بردن به اهداف آفرينش انسان امكان‏پذير نيست، مگر اين كه به قرآن كريم و روايات معصومين عليهم‏السلام مراجعه آگاهانه شود.

این کتاب با بهره‏گيرى از آيات قرآن كريم و معارف معصومين عليهم‌السلام برآن است به گوشه‏هايى از اهداف حيات اشاره کند.

انتشارات دانشکده اصول‌الدین، ناشر این اثر نیز در معرفي كتاب آورده است كه در این نوشتار، نویسنده تنها از یک زاویه به بحث نگریسته و اهداف آفرینش انسان را از دیدگاه قرآن و حدیث به بحث گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها