یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۰
دومین دفتر شعر نصرتی منتشر می‌شود

دومین مجموعه شعر مهرداد نصرتی با عنوان «از همیشه‌های بی‌تو تا هنوز» و دربرگیرنده سروده‌های کلاسیک و سپید این شاعر حدود دو ماه دیگر توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شود.\

نصرتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دومین مجموعه شعرش توضیح داد: این مجموعه سه دفتر را شامل می‌شود. دفتر شعرهای منتشر نشده کلاسیک، دفتر گزیده اشعار «لحظه‌های دلتنگی» و دفتر اشعار سپید و آزاد عنوان دفترهای این مجموعه هستند.

وی درباره تعداد و موضوع این اشعار اظهار داشت: حدود 50 غزل و 10 شعر سپید در این دفتر گنجانده شده است. در بخش اشعار کلاسیک نیز شعرها دو قالب غزل و مثنوی را شامل می‌شوند. همچنین این اشعار به‌طور عمده عاشقانه و عاطفی هستند.

این شاعر ادامه داد: به‌طور کلی زبان این اشعار عاطفی و بسیار صمیمی هستند. نگاه امروزی من به عنوان یک شاعر معاصر به مسائل سبب می‌شود تا مخاطبان بتوانند با این سروده‌ها ارتباط حسی خوبی برقرار کنند.

وی با تاکید بر حضور عناصر و المان‌های شهری در اشعارش افزود: دغدغه‌ اصلی این اشعار عشق است و کمتر به اجتماع و موضوعات اجتماعی کشیده شده‌اند.

نصرتی با تشریح تعریفش از غزل مدرن گفت: مدرن بودن یک غزل را بیشتر در تصاویر شعری پویایی که می‌تواند ایجاد کند می‌دانم. بر همین اساس غزل‌های من نیز از زبان و تصاویر غزل امروز برخوردارند و زبان آن‌ها زبان دغدغه‌های انسان امروز است.

دومین مجموعه شعر مهرداد نصرتی با عنوان «از همیشه‌های بی‌تو تا هنوز» تا حدود دو ماه دیگر در 114 صفحه قطع رقعی توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

پیش‌تر از این شاعر مجموعه شعر «ل‍ح‍ظه‌ه‍ای‌ دل‍ت‍ن‍گ‍ی» در قالب غزل و مثنوی توسط انتشارات پ‍ای‍ا در سال 1379 به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط