یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
انتشار یک تمبر به مناسبت 200سالگی «فریتز رویتر»

آلمان به مناسبت دویستمین سال تولد «فریتز رویتر» نویسنده و شاعر مشهور قرن 19 و به منظور تقدیر از این چهره برجسته ادبی اقدام به انتشار یک تمبر اختصاصی کرده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این تمبر 100 سنتی که از روز پنجشنبه 11 نوامبر (20 آبان) وارد پایانه‌های پستی این کشور شد ، در برگیرنده تصویر و یک نقل قول از «رویتر» است. 

این تمبر، نخستین تمبر کاملا اختصاصی این نویسنده که از سال 1810 تا 1874 می‌زیست، به شمار می رود. 

پیش از این هم به منظور بزرگداشت این نویسنده دو تمبر یادبود به زیر چاپ رفته بود که اولی در سال 1954 در جمهوری دموکراتیک آلمان به مناسبت هشتادمین سال درگذشت «رویتر» منتشر شد و دیگری توسط جمهوری فدرال آلمان در سال 1985 به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سال تولد این نویسنده انتشار یافت. 

«فریتز رویتر» در تاریخ 7 نوامبر 1810 در «استاون هاگن» به عنوان پسر یک قاضی و نیز شهردار متولد شد و در 12 جولای 1874 در «آیزه ناخ» درگذشت. وی اگر چه در ابتدا در رشته علوم قضایی تحصیل کرد ،اما بعدها به کار نویسندگی همت گمارد.

از جمله آثار وی می توان به «داستان های کمدی و قافیه ها» اشاره کرد که از سال 1853 بارها تجدید چاپ شده است.«شهر پدری‌ام استاونهاگن» 1856، «از زمان فرانسویان» 1859، «یک پرنده و داستان انسان» 1860و «ماجراهای کاراگاه برسیگ» 1861 از دیگر آثار این نویسنده است. 

«رویتر» از مهمترین نویسندگان و شعرای زبان آلمانی سفلی بود.ایالت «مکلنبورگ – فورپومرن» به مناسبت دویست سالگی وی مراسم  متنوع و برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده و برگزار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها