شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷
کتابچه و لوح‌فشرده «رودکی» در ارمنستان رونمایی شد

همزمان با برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در ایران کتابچه و لوح فشرده «رودکی» در مرکز فرهنگی آئوکس ارمنستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این برنامه که دومین مراسم رونمایی کتاب در ایروان بود، بزرگان علم و ادب ارمنستان حضور یافتند و درباره فرهنگ و ادب فارسی نظرات خود را بیان کردند.

مراسم رونمایی کتابچه و لوح فشرده «رودکی» در مرکز فرهنگی آئوکس با حضور اکیپیان، رییس این مرکز، آویک ایساهاکیان، رییس انیستیتو ادبیات آکادمی ملی علوم، واهان یقیازاریان، معاون مرکز آئوکس و جمعی از دوستداران ایران برگزار شد.

در این برنامه، لئون آنانیان، رییس کانون نویسندگان ارمنستان درباره روابط ادبی فرهنگی دو کشور اظهارداشت: اشتراکات ارامنه و ایرانیان در همه زمینه‌ها فراوان است و خوشبختانه در حال حاضر همکاری در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: ارامنه شاعران و نویسندگان ایران را به خوبی می‌شناسند. نویسندگان و مترجمان ارمنی آثار رودکی را مطالعه و ترجمه کرده‌اند و کتاب‌های با ارزشی در این زمینه تاکنون منتشر شده است. این کتاب نیز گامی دیگر در تحکیم و گسترش همکاری فرهنگی و ادبی دو کشور است.

واقیناک سرکیسیان، رییس باشگاه فرهنگی مهر نیز توضیحات مختصری درباره شرح حال و سبک ادبی رودکی ارائه کرد.

در ادامه هوانس آیوازیان، رییس انتشارات دایرة‌المعارف ارمنستان گفت: ما با ادبیات فارسی بزرگ شده‌ایم و همه نویسندگان و شاعران ایرانی از جمله حافظ، سعدی و فردوسی را به خوبی می‌شناسیم و به آثار آن‌ها علاقه داریم.

در پایان محمد‌رضا شكیبا، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان نیز توضیح داد: رودکی پدر شعر فارسی است و شعر فارسی با رودکی تولد یافت. او همچنین شاعر شادی و مهربانی و عدالت است. در همه اشعار او عشق به مردم موج می‌زند و به عنوان مصلح اجتماعی معروف شده است؛ چراکه به مردم شیوه‌های صحیح زندگی را آموزش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط