چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
از پيدايي تشيع تا پراکندگی جغرافیایی شیعه در جهان

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب «گزیده کتاب‌شناسی تاریخ تشیع» را كه معرف منابع و موضوعات تاريخ شيعيان و مذهب تشيع است، به تازگي منتشر كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اين اثر نوشته مصطفی صادقی و حامد قرائتی است كه به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل‌بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به چاپ رسید. 

نويسندگان اين نوشتار كوشيده‌اند آثاری را که حجم اغلب آنها به موضوعات تاریخی شیعیان و مذهب تشیع اختصاص دارد، معرفی و به جامعه علمی ارايه كنند.
 
کتاب‌های معرفی شده در «گزیده کتاب‌شناسی تاریخ تشیع» به موضوعاتی نظير پیدایش تشیع، اوضاع شیعه در عصر ائمه اطهار(ع) و دوران غیبت، دولت‌های بزرگ و کوچک شیعی مذهب، نقش شیعیان در تدوین و گسترش علوم، تاریخ فرقه‌های شیعی، تاریخ محلی و پراکندگی جغرافیایی شیعه در جهان، شخصیت‌های شیعه و برخی موضوعات دیگر می‌پردازد. 

کلیات، تاریخ عمومی، تاریخ سیاسی، فرهنگ و تمدن، تاریخ فرقه‌ها و انشعابات فکری، تاریخ محلی، شخصیت‌شناسی و تاریخ اجتماعی هشت بخش اين کتاب را تشكيل مي‌دهند. 

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «گزیده کتاب‌شناسی تاریخ تشیع» را در شمارگان 1400 نسخه و بهاي 45000 ريال به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط