سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
«دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسي»، مرجع رفع خلاء آثار حقوقي

مولف «دانشنامه حقوق جزا و جرم‌شناسي» اين اثر را گامي براي رفع خلاء موجود در عرصه حقوقي برشمرد، زيرا به اعتقاد او اين عرصه با كمبود منابع مرجع علمي روبه‌روست.\

مسعود انصاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به نگارش اين اثر به همراه يكي از همكارانش اظهار كرد: مقالات اين دانشنامه نوشته شده‌اند و اين كتاب اكنون در مرحله ويراستاري است. جلد نخست اين اثر با عنوان «دانشنامه حقوق خصوصي» پيش از اين از سوي انتشارت جنگل منتشر شده بود.

وي عرصه حقوقي كشورمان را با خلاء منابع مرجع روبه‌رو دانست و گفت: تاكنون دانشنامه‌اي كه بتوان آن را كاملا مطابق با معيارهاي علمي دانست، در حوزه حقوق كشورمان منتشر نشده است. 

وي فقه، به‌ويژه فقه اماميه را منشاء اصلي حقوق كشورمان برشمرد و گفت: به همين دليل در پياده‌سازي و طرح مفاهيم اين دانشنامه كوشيديم پيوند ميان حقوق جزا و جرم‌شناسي با فقه اماميه به‌خوبي نمايان باشد تا به اين طريق حلقه وصل آنها مشخص شود.

اين پژوهشگر درباره روند نگارش اين اثر گفت: در اين روند، ابتدا مداخل مشخص و سپس در فقه و حقوق بررسي شدند. روش ما به اين صورت بود كه نخست مفاهيم و مباحث مرتبط به مدخل‌ها ارزيابي و مطرح شوند و سپس به شيوه متعارف دانشنامه، اطلاعات را ارايه شود.

انصاري خاطرنشان كرد: هنوز با ناشري براي انتشار اين كتاب مذاكره نكرده‌ايم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط