دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
ميزگردي براي دستيابي به سند راهبردي صنعت چاپ

مدير ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد از برپايي نخستين جلسه ميزگرد تخصصي «چالش‌ها و تنگناهای موجود صنعت چاپ در ايران» خبر داد كه قرار است 15 آبان با حضور عده‌اي از كارشناسان اين صنعت در تالار اجتماعات اين مركز برگزار شود.\

مصطفي اسدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: اين نشست با هدف بررسي مشکلات، ‌موانع و ضعف‌هاي موجود در صنعت چاپ و در راستاي ارتقاء اين هنر ـ صنعت برپا مي‌شود.

وي افزود: اين ميزگرد به درخواست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دفتر امور چاپ اين معاونت که وظيفه نظارت، برنامه‌ريزي و حمايت از صنعت چاپ را بر عهده دارد، شكل مي‌‌گيرد.

مدير ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه از ضعف و کمبود شديد پشتوانه‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي براي توسعه و پيشرفت صنعت مهم و راهبردي چاپ با گردش مالي قابل توجه در سال که به عنوان صنعت سوم در جهان مطرح است ياد کرد و گفت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وظيفه خود مي‌داند با انجام طرح‌هاي تحقيقاتي در اين زمينه و نيز برگزاري نشست‌هاي تخصصي نسبت به رفع موانع موجود در صنعت چاپ و ارتقاء آن اقدام کند.

وي سخنران اصلي اين ميزگرد را صفر بيگ‌زاده، کارشناس مجرب حوزه چاپ و نشر و از حقوقدانان به‌نام کشور معرفي کرد و يادآور شد: اين ميزگرد فرصت مناسبي است تا صاحب‌نظران و تصميم‌گيرندگان اين حوزه با ارايه نظرات و ديدگاه‌هاي خود، راهکارهاي کاربردي را پيش روي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بگذارند. 

اسدزاده با اشاره به اين كه قرار است اين ميزگرد در قالب سلسله نشست‌هايي براي دستيابي به سندي كه در پايان در قالب كتاب منتشر خواهد شد، تداوم يابد، گفت: همچنين محمدحسين افشار از متخصصان حوزه چاپ و نويسنده كتاب‌هاي درسي رشته چاپ كه دانش‌آموخته اين رشته در كشور اتريش است، در اين برنامه آراي تخصصي خود را در راستاي برطرف كردن موانع مطرح خواهد كرد.

ميزگرد تخصصي «چالش‌ها و تنگناهای موجود صنعت چاپ در ايران» روز شنبه(15 آبان) از ساعت 9 صبح در تالار اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها