شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
پيوند مدارس ايران با كتابخانه مركزي و مراكز علمي جهان

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران از اتصال مدارس به كتابخانه مركزي اين وزارتخانه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری، مدارس پایتخت براي اتصال به کتابخانه مرکزی یا مراکز علمی جهان به کمپ کامپیوتری مجهز شده‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، محمد بنیادی با اعلام اين خبر اظهار داشت: کتاب به مثابه اکسیژن براي دانش‌آموزان مدارس کشور است و آموزش و پرورش با تأمین این نیاز خود می‌تواند تنفس کند. لذا باید همه مراکز آموزشی پایتخت را به کتابخانه مجهز کنیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران درباره تجهیز کتابخانه‌های مدارس پایتخت در سال جاری افزود: امسال کتابخانه‌های مدارس به کتاب‌های مکمل برای استفاده دانش‌آموزان براي پژوهش و تحقیقات میدانی مجهز می‌شوند و براي تحقق این امر هر سال مبلغی به عنوان سرانه به مدارس پرداخت خواهد شد.

بنيادي با اشاره به این که سرانه تجهیز کتابخانه‌های مدارس هر سال از طریق بُن در اختیار معاونت پرورشی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: اعتبار لازم برای تهیه این بُن‌ها، امسال مبلغی بالغ بر سه ميليارد تومان برآورد شده است.

وي با اشاره به اداره کتابخانه‌ها توسط دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان با کمک بسیج، سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و نمایندگان شورای آموزش و پرورش، مدیریت کتابخانه‌ها را بر عهده دارند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان این که کتابخانه‌ها به فناوری نوین و سیستم مجازی مجهز می‌شوند، گفت: امسال کتابخانه‌های مراکز آموزشی به کتاب‌های تخصصی و فناوری‌های نوین تجهیز می‌شوند و مدیران مراکز آموزشی با توجه به نیاز مدرسه و دانش‌آموزان باید نوع و زمینه‌های تخصص لازم را به معاونت پرورشی اعلام کنند.

بنيادي در پايان تصريح کرد: در تهران هر مدرسه به کمپ کامپیوتر مجهز است یا به‌زودي تجهیز می‌شود تا دانش‌آموزان از این طریق بتوانند به کتابخانه مرکزی یا مراکز خارجی متصل شوند و از آخرین دستاوردهای علمی جهان در حوزه‌های تخصصی مورد علاقه و متناسب با رشته تحصیلی خودشان مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط