دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۵
«راهنماي علف‌كش‌هاي ثبت‌شده در ايران» مكتوب شد

«راهنماي علف‌كش‌هاي ثبت‌شده در ايران»، عنوان كتابي با موضوع كشاورزي است كه اسکندر زند، محمدعلی باغستانی، محمد بیطرفان و پرویز شیمی آن را تاليف كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب با توجه رشد روزافزون استفاده از علف‌كش‌ها توسط كشاورزان، همچنين خطر مقاوم ‌شدن علف‌هاي هرز نسبت به سموم و كمبود اطلاعات كاربردي درباره علف‌كش‌ها توسط جمعي از اساتيد دانشگاهي تاليف شده است.

به گفته يكي از مولفان، از آن‌جا كه ويرايش اول اين كتاب با استقبال خوبي روبه‌رو شد، در ويرايش دوم ضمن ارائه آمار و اطلاعات جديد درباره وضعيت علف‌كش‌ها در ايران و جهان و برخي اطلاعات كاربردي ديگر، مشخصات علف‌كش‌هايي كه در حدفاصل بين ويرايش اول تا كنون در ايران به ثبت رسيده‌اند نيز به مجموعه اضافه شده است.

اين كتاب در 4 فصل تاليف شده و در هر فصل، بخش‌هاي مختلفي از جمله نگاهي گذرا به وضعيت علف‌كش‌ها در ايران و جهان، تاريخچه و روند ثبت علف‌كش‌ها در ايران، طبقه‌بندي علف‌كش‌ها و انواع علف‌كش‌هاي ثبت شده در ايران براي محصولات مختلف آمده است.

بر اساس اين گزارش، اين مجموعه براي كليه محققان، دانشجويان، كارشناسان و كشاورزاني كه با علف‌كش‌ها درارتباط هستند منبع بسيار خوبي محسوب مي‌شود.

اين كتاب در 66 صفحه و قیمت 1000 تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها