یکشنبه ۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۴
انتشارات نسل جوان و يك کتاب عاشورایی

انتشارات نسل جوان کتاب «سیری کوتاه در زندگي رهبر آزادگان، امام حسین(ع)» نوشته محمود حکیمی را در نوبت چاپ دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «سیری کوتاه در زندگي رهبر آزادگان، امام حسین(ع)» تألیف محمود حکیمی دارای عناوینی چون فلسفه شهادت، خانه فاطمه تجلی‌گاه فضیلت و تقوی، ریشه‌های انقلاب، خلافت عثمان، حکومت علی(ع)، آغاز حادثه بزرگ، نخستین شهیدان، قیام برای رهایی مردم و خود فریبی ناپاکان است.
 
 از منابع مورد استفاده حکیمی در تألیف این کتاب 104 صفحه‌ای، مناقب خوارزمی، شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید، عروج‌الذهب، شیعه و عاشورا، الامامت ، الصیامت و  حماسه بزرگ نوشته محمد يوسف را مي توان نام برد.
 
حكيمي در بخشي از سيري كوتاه از زندگي رهبر آزادگان آورده است:
«در شب عاشورا در آن هنگام که اصحاب شایسته و با وفای امام حسین(ع) پیرامون او حلقه زده بودند امام فرمود ما برای در هم کوبیدن حکومت نابکاران و پاره کردن نقاب ریای پلیدان آمده‌ایم. اما شما نیک می‌دانید آنان که با ما پیمان وفاداری بسته بودند، پیمان خویش را شکستند و ما را تنها گذاردند و اکنون نیز قصد دارند دست خویش را به جنایتی هولناک بیالایند، تلاش‌های من برای آن‌که آنان را از این جنایت بازدارم به جایی نرسید و آن‌ها هم‌چنان در تصمیم خویش باقی مانده‌اند.»

این کتاب که به چاپ سیزدهم رسیده برای بار دوم ویرایش شده و در قطع جیبی، شمارگان 5000 نسخه‌ و بهای 4000ریال در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها