شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰
«جامعه‌شناسي صلح» منتشر شد

مدير انتشارات جامعه‌شناسان خبر داد: نخست كتاب «جامعه‌شناسي صلح» اثر «گاستون بوتول» با ترجمه «دكتر هوشنگ فرخجسته» از سوي اين انتشارت منتشر و روانه بازار نشر شد.\

سعيد اسلامي با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: كتاب جامعه‌شناسي صلح به شناخت ريشه‌هاي جنگ به عنوان پديده‌اي اجتماعي كه به پي‌ريزي صلح مي‌انجامد، مي‌پردازد و با توجه به حجم كم خود، نكات آگاه‌كننده و الهام‌بخشي كه مي‌تواند راهگشاي بسياري از تحقيقات، تأليفات و ترجمه‌هاي نو باشد را به مخاطب عرضه مي‌كند.

اسلامي افزود: اين كتاب به مخاطب يادآور مي‌شود كه مجموع مطالعات انجام شده در عرصه‌هاي جامعه‌شناسي جنگ و جامعه شناسي صلح، استقرار صلح را به عنوان يك عامل حياتي برمي‌شمرد و مخاطب را متقاعد مي‌كند كه بي‌ترديد بايد براي صلح كاري كرد، زيرا تا زماني كه ريشه‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و رواني جنگ‌ها از بين نروند، صلح تحقق نخواهد يافت.

وي ادامه داد: نويسنده در اين كتاب به ضرورت حفظ صلح تاكيد دارد و معتقد است كه همه ملت‌ها  براي حفظ صلح بايد دست به جهادي عظيم بزنند. اين جهاد مقدس بايد هدف‌هاي متعددي را نظير جلوگيري از استثمار و استعمار، استقرار حكومت‌هاي ملي و مردمي، نفي امپرياليسم سياسي و اقتصادي معاصر، برقراري مناسبات متنوع و احترام‌آميز بين فرهنگ‌ها و ملت‌هاي مختلف، همزيستي مسالمت‌آميز و صادقانه دولت‌ها، خلع سلاح عمومي، ايجاد سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي نوين با مشاركت همه جانبه‌ ملت‌ها، احترام به حقوق فردي و اجتماعي ملت‌ها را در نظر بگيرد.

مدير انتشارات جامعه‌شناسان تصريح كرد: این کتاب در سه بخش و در شانزده فصل تنظيم شده است كه به مباحثي نظير تكوين انديشه صلح، تعريف و تعيين چارچوب براي صلح، پديده‌شناسي صلح، انصراف انفعالي و تدافعي، انصراف‌هاي پيشگيرانه و تهاجمي، شكل‌هاي تجربي ساختمان حقوقي و سياسي صلح، سنخ‌شناسي صلح،  بررسي‌هاي تاريخي، بررسي‌هاي مردم شناختي و روانشناختي، بررسي‌هاي قومي، سياسي، بررسي‌هاي جمعيتي، اقتصادي و تضعيف صلح مي‌پردازد. 

چاپ نخست كتاب جامعه‌شناسي صلح از سوي انتشارات جامعه‌شناسان در شمارگان 3000 هزار نسخه و قيمت 30000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط