دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
اصلاني: كتاب‌های آموزشي حوزه موسيقي استاندارد نيست

سوسن اصلاني، نوازنده و پژوهشگر، معتقد است كتاب‌هاي آموزشي حوزه موسيقي استاندارد نيست و ضروري است اين آثار تحت نظر افرادي كه صلاحيت دارند نظارت، و از نظر كيفي درجه‌بندی شود.\

اصلاني به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: روش‌هاي آموزش موسيقي نبايد خشك و يكنواخت باشد بلكه بايد طي روش‌هاي علمي اجرا شود تا براي هنرجويان فايده داشته باشد.

وي ادامه داد: كتاب‌هاي منتشر شده حوزه آموزش موسيقي اصولي و استاندارد نيست و ضروري است اين آثار تحت نظر افرادي كه صلاحيت دارند نظارت، و از نظر كيفي درجه‌بندي شود.

اصلاني با بيان اينكه كتاب آموزش موسيقي بايد شناخت كاملي به مخاطب ارايه دهد، اظهار داشت: چون اين متون جنبه آموزشي دارند بايد به درست نوشتن آنها اهميت داد؛ چون وقتي هنرجو نكته‌اي را غلط ياد مي‌گيرد به موسيقي ظلم مي‌شود.

وي با بيان اينكه سابقه رشته براي آموزش و تاليف بسيار مهم است، گفت: تجربه و سابقه موجب مي‌شود هنرمنداني‌ از روي فرم كتاب بنويسند. برخي سليقه‌ها ترجيح مي‌دهند روش علمي را منتشر كنند. عده‌اي هم آهنگ‌هاي روز را به شكل ساده‌تر درمي‌آورند.

«رقص بهار» شامل مجموعه قطعات در آواز اصفهان برای آواز و گروه سازهای ایرانی در یازده قسمت و «تصانیف و قطعات در دستگاه نوا و راست پنج‌گاه برای سنتور و کلیه‌ سازهای ایرانی و گروه‌نوازی»‏ از آثار منتشر شده اصلاني به شمار مي‌آيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط