دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
«مرگ در فلورانس» برای سومین بار جایزه برد

«مارکو ویکی» با کتاب «مرگ در فلورانس» و در رقابت با چهار رقیب دیگر، سومین جایزه ادبی - جنایی امسال ایتالیا را نصیب خود کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت تریلر کافه، رمان «مرگ در فلورانس» که در دسته رمان‌های ترسناک قرار دارد، برنده جایزه ادبی «آتزکا گاربولی» ایتالیا شد.
 
در ادامه فصل اعطای جایزه های جنایی ایتالیا و پس از این که «مارکو ویکی» جایزه ادبی «شرباننکو» 2009و جایزه کاماییوره2010 را برای رمان «مرگ در فلورانس» از آن خود کرد، این بار نیز جایزه ادبی – جنایی «آتزکا گاربولی»2010 را برای همین اثر دریافت کرد. 

«مارکو ویکی» برای دریافت این جایزه با «الیزابتا بوچارلی»، «آلفردو کولیتو»،«گراتزیا ورازانی» و «ماسیمو کارلوتو» رقابت می کرد.

در این رقابت «مارکو ویکی» برنده جایزه با کتاب «مرگ در فلورانس» 639 رای به دست آورد. «آلفردو کولیتو» برای کتاب «پیرو آتش» 553 رای، «گراتزیا ورازانی» با رمان «مال همه و مال هیچکس» 415 رای، «الیزابتا بوچارلی» با رمان «تو را می بخشم» و «ماسیمو کارلوتو» برای کتاب «عشق ممنوعه» 359 رای به دست آوردند. 

در مراسم افتتاحیه این جایزه، هیات داوران، میزبان نویسنده ای از آلمان بود و جایزه بهترین اثر خارجی را به «وایت هاینیشن» نویسنده آلمانی کتاب «آرامش شدیدتر» اهدا کرد. 

از دیگر کتاب های «مارکو ویگی» «کاراگاه بوردلی» «چرا دلار؟»، «فلورانس سیاه» و «دو بار مردن» نام دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها