یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
شاكرين: آثار آموزشي موسيقي نيازمند درجه‌بندی است

سوسن شاكرين، نوازنده و پژوهشگر، معتقد است كتاب‌هاي آموزشي حوزه موسيقي بايد درجه‌بندي شوند تا نظم پيدا كنند.\

شاكرين در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، برگزاري همايشي با موضوع آموزش موسيقي را ضروري دانست و افزود: با انجام اينگونه فعاليت‌ها آموزش در حوزه موسيقي نظم مي‌گيرد. در همايش تمام مدرسان روش‌هاي خود را ارايه مي‌كنند و دورنمايي كلي از آموزش بدست مي‌آيد كه به مسير آموزش كمك خواهد كرد. در حال حاضر هر شخصي به شيوه خود آموزش مي‌دهد.

وي ادامه داد: تنوع در آموزش موجب انتشار كتاب‌هاي مختلف آموزشي شده است. تنوع كتاب بد نيست ولي نيازمند درجه بندي است. درجه بندي و پله‌اي شدن متون آموزشي موجب نظم كتاب‌ها مي‌شود.

شاكرين توضيح داد: با درجه بندي كتاب‌ها هنرجو مي‌داند كدام كتاب براي كلاس مقدماتي و كدام اثر را براي دوره پيشرفته استفاده كند. سطوح و كاركرد اين متون بايد مشخص باشد.

وي گفت: كتاب‌هاي آموزشي موسيقي بنا بر روش‌هاي آموزشي انواع مختلفي دارد ولي گونه‌اي منتشر مي‌شوند كه مشكل برانگيز شده‌اند. اين مشكلات را بايد از پايه‌ حل كرد چون زنجيره‌ايي به هم متصل‌اند.

شاكرين اضافه كرد: چاپ و انتشار كتاب آموزشي به انتشارات متون موسيقي هم برمي‌گردد. اگر اين متون براي چاپ در يك مسير قرار بگيرند و مسير مشخص باشد حتي مي‌توان كتاب‌ها را مورد مقايسه قرار داد. 

سوسن شاكرين از نوجواني در دوره‌هاي شبانه كنسرواتوار موسيقي، آموزش گيتار و ساير درس‌هاي تخصصي را آغاز كرد و بعدها نيز به طور آزاد، آموختن را ادامه داد. در سازمان كر اپرا، كر اركستر سمفونيك و كر تالار رودكي هم حضوري فعال و پيگير داشته است. نام او به عنوان سومين زن در ساخت موسيقي فيلم،‌ در فرهنگ سينماي ايران به ثبت رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط