شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس؛ اولويت نخست آموزش و پرورش

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس خبر داد و گفت: ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني به عنوان منبعي مهم براي برقراري ارتباط ميان دانش آموزان و معلمان، در اولويت نخست برنامه‌هاي اجرايي وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.\

محمد بنيادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: با توجه به رويكرد جديد وزارت آموزش و پرورش براي ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان دانش‌آموزان، از سال گذشته تاكنون بيش از سه ميليارد تومان براي تجهيز كتابخانه‌هاي شهر تهران هزينه شده است. 

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: الكترونيكي كردن محتواي كتاب‌هاي درسي و معرفي پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مربوط به حوزه كتاب و كتابخواني‌، از جمله اقداماتي‌اند كه وزارت آموزش و پرورش در راستاي اجراي تحول بنيادين انجام داد.

بنيادي افزود: در سال تحصيلي 90 ـ 89 سعي شد تا در كنار كتاب‌هاي درسي، كتاب‌هاي كمك آموزشي در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري، تربيتي، سياسي و اقتصادي در كتابخانه‌هاي مدارس به دانش‌آموزان ارايه شوند تا دانش‌آموزان تنها به مطالب مندرج در كتاب‌هاي درسي اكتفا نكنند و به يادگيري مضامين و علوم خارج از كتاب درسي نيز بپردازند.

وي يادآور شد: از اقدامات اساسي ديگري كه براي ترويج فرهنگ كتابخواني دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد صورت گرفت، تجميع بيش از 500 هزار كتاب از سراسر ادارات وزارت آموزش و پرورش و ارسال آنها به مدارس را مي‌توان عنوان كرد.

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني ميان دانش آموزان، از كتابخانه شخصي خود، حدود چهار هزار كتاب به مدارس مختلف شهر تهران اهدا كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط