یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
بررسي توهين به اديان مقدس از منظر حقوق بين‌الملل

كرسي حقوق بشر، صلح و دموكراسي يونسكو در دانشگاه شهيد بهشتي در نظر دارد با توجه به توهين اخير به قرآن كريم و همچنين تخريب مسجد مسلمانان توسط صهيونيست‌ها، همايشي سراسري را با عنوان «توهين به اديان و مذاهب مقدس وحياني با رويكردي به نظام حقوق بين‌الملل» در بهمن سال جاري برگزار كند.\

ابوالفضل احمدزاده، كارشناس و مدير انتشارات كرسي حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب، از انتشار مقالات دريافتي پس از ارزيابي علمي آنها توسط استادان و صاحب‌نظران در قالب كتابي با عنوان «توهين به مقدسات و اديان الهي با رويكردي به نظام حاكم بر حقوق بين‌الملل» خبر داد.

وي در ضرورت برپايي اين همايش پرداخت و گفت: جامعه حقوقي بنا به تكليف و وظيفه قانوني و شرعي خود و نيز تبيين دقيق جرم توهين به مقدسات مذهبي اديان وحياني، اين همايش را با دعوت از انديشمندان و حقوقدانان اسلامي و غيراسلامي در دانشگاه شهيدبهشتي برگزار مي‌كند تا ابعاد دقيق جرم توهين به مقدسات مشخص شود.
 
وي افزود: اين بررسي، راهي براي نزديكي ميان اديان مقدس الهي است، رويكردي كه اهميت آن بيش از پيش بر دانشمندان اسلامي و غيراسلامي آشكار شده است. از تمامي نهادهاي مسوول در كشورمان براي شركت در اين همايش دعوت شده است.

احمدزاده اين همايش را نمادي از فعاليت علمي و حقوقي كرسي حقوق بشر دانشگاه شهيد بهشتي برشمرد و گفت: اين مركز در چند سال اخير بر ميزان فعاليت‌هايش افزوده و با رصد حوادث مرتبط با حقوق بشر در پي تبيين قانوني و حقوقي آنهاست.

وي افزود: از فعاليت‌هاي كرسي حقوق بشر مي‌توان به همايش سراسري «فلسطين و حقوق بين‌الملل» اشاره كرد كه مجموعه مقالات آن در قالب كتابي توسط انتشارات مجد منتشر شد.

احمدزاده خاطرنشان كرد: كرسي حقوق بشر در نظر دارد مقالات دريافتي را پس از ارزيابي علمي توسط استادان و صاحب‌نظران اين حوزه، در مجموعه مقالاتي با عنوان «توهين به مقدسات و اديان الهي با رويكردي به نظام حاكم بر حقوق بين‌الملل» به چاپ برساند. 

كارشناس كرسي حقوق بشر از صاحب‌نظران اين حوزه دعوت كرد تا مقالات خود را به دانشگاه شهيد بهشتي، كرسي حقوق بشر، بخش همايش‌ها به نام ابوالفضل احمدزاده ارسال كنند.

اين همايش به صورت ارايه مقاله، بهمن ماه سال جاري در سالن همايش بين‌المللي دانشگاه شهيد بشهتي برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط