دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
نجفي جلد سوم كتاب «آندرو كرايسل» را ترجمه كرد

حميدرضا نجفي، مدير تاليف و ترجمه بخش پژوهش‌هاي راديو، از ترجمه جلد سوم كتاب «راديو، مفاهيم انتقادي در مطالعات فرهنگي و رسانه‌اي» نوشته آندرو كرايسل خبر داد.

نجفي به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين كتاب شامل مجموعه مقالاتي است كه توسط نويسندگان مختلف نوشته شده و توسط «آندرو كرايسل» در سه جلد جمع‌آوري و در سال 2009 منتشر شده است. 

جلد سوم اين مجموعه توسط نجفي ترجمه شده است. وي توضيح داد: اين كتاب به بررسي انتقادي مسايل مبتلا به راديو در دوره‌هاي گوناگون مي‌پردازد و از سوي ديگر راديو را در زمينه‌هاي مختلف اجتماعي و در ميان طبقات مختلف را مورد بررسي قرار داده است.

نجفي با بيان اينكه كتاب شامل دو بخش مخاطب و فناوري است، افزود: در بخش «مخاطب» هويت و جامعه و مطالبي چون راديو و زندگي پيشرفته، خاطرات اوليه راديو، راديو و پذيرش گفتمان‌هاي مربوط به معلوليت، عادات گوش دادن به راديو در ميان بازنشستگان و جنسيت و گوش دادن به راديو بررسي شده است.

وي توضيح داد: در بخش «فناوري» مسايلي چون نظريه راديو در عرصه ديجيتال، راديو اينترنتي، اقتصاد سياسي و آي‌پاد و رابطه‌اش با راديو مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته نجفي، دو جلد ديگر اين مجموعه توسط افراد ديگر به فارسي برگردانده شده و در نتيجه اين سه جلد با هم منتشر خواهد شد. كتاب «راديو، مفاهيم انتقادي در مطالعات فرهنگي و رسانه‌اي» از سوي انتشارات دانشكده صدا و سيما به سفارش گروه راديو دانشكده منتشر خواهد شد. 

وي كتاب «مهارت‌هاي ضروري براي راديو» نوشته پيتر استوارت را نيز آماده چاپ دارد. اين كتاب كه توسط مركز پژوهش‌هاي راديو منتشر خواهد شد از پنج فصل تشكيل شده و شامل مقدمه، مرحله پيش توليد، استوديو، پخش زنده و آغاز به كار راديو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط