شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
«هادي مرزبان» لوح يادبود بنياد اكبر رادي را گرفت

مراسم بزرگداشت «اكبر رادي» عصر روز گذشته جمعه 9 مهر با معرفي برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی اکبر رادی در خانه هنرمندان برپا شد. در اين مراسم بنیاد اکبر رادی جایزه ویژه خود را به «هادی مرزبان» به عنوان کسی که عمر خود را برای رادی و آثار او گذاشت، اهدا کرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مراسم بزرگداشت «اكبر رادي» با پخش تصاویری از اجرای نمایش «شب روز سنگفرش خیس» آغاز شد.

در ادامه ايرج راد ایفای پنج نقش در نمایشنامه‌های رادی را افتخار خود دانست و افزود: این آثار بسیار برای من افتخار آميز است. رادی از هنرمندان ارزشمند است که در تئاتر مملکت جاودان خواهد بود.

راد افزود: رادی همواره در فرهنگ ما حضور دارد و در جای جای هنر نمایش مملکت زنده است. هر جا که اثری فاخر و با ارزش به صحنه می‌رود و حرفی برای گفتن دارد و شخصیت‌های آن برای ما ملموس است اکبر رادی حضور دارد. 

در ادامه آییش گفت: فضایی که رادی در آثارش ایجاد کرد باعث شد بازیگر به خوبی بتواند در آن غوطه بخورد. حضور در نمایش «شب روی سنگفرش خیس» یکی از بهترین خاطرات من است.

دقایقی بعد همسر رادی در سالروز 71 سالگی رادی و به نیابت از او به شرکت کنندگان در مراسم خوش آمد گفت. «حمیده‌بانو عنقا» تاسیس بنیاد اکبر رادی را پاسداشتن از هنرمندی دانست که تئاتر اساس زندگی‌اش بود.

در ادامه بخش‌هایی از اجرای نمايش «آهسته با گل سرخ» و بخش‌هایی از فیلم «پشت و روی صحنه آبی» به کارگردانی فرزاد تقی‌لر پخش شد. این فیلم تنها فیلم مستند باقی‌مانده از اکبر رادی است که تقی‌لر در آن علاوه بر گفت‌وگو با رادی با بسیاری هنرمندان دیگر چون محمود دولت‌آبادی، قطب‌الدین صادقی و حمید امجد درباره رادی و آثارش سخن گفته است.

سپس بخش‌هایی از فیلم «پشت و روی صحنه آبی» پخش شد و اصغر همت پیام «محمود دولت‌آبادی» را برای سالروز تولد اکبر رادی خواند.  

در ادامه برگزیدگان مسابقه مقاله‌نویسی بنیاد اکبر رادی معرفی شدند. در ابتدا از «قطب‌الدین صادقی»، «فریندخت زاهدی»، «نغمه ثمینی» و «مسعود دلخواه» به عنوان استاداني که درباره آثار اکبر رادی مقاله نوشته‌اند، تقدیر شد.

در بخش دیگر اهدا جوایز به پژوهشگران مستقل و دانشجویان، رتبه دهم به «زهرا مینویی»، رتبه نهم به «شاهین دهقانی»، رتبه هشتم به «ایرج افشاری‌اصل»، رتبه هفتم به «شیوا خلیلی»، رتبه ششم به «ستاره بهروزی‌اصل»، رتبه پنجم به «روح‌الله مالمیر»، رتبه چهارم به «احسان دریانی» و «امیر پاکزاد»، رتبه سوم به «سلما سلامتی»، رتبه دوم به «عاطفه وحیدنیا» و رتبه نخست به «مسعود قربانی‌نژاد» اهدا شد.

در بخش پایانی این مراسم هم بنیاد اکبر رادی جایزه ویژه خود را به «هادی مرزبان» به عنوان کسی که عمر خود را برای رادی و آثار او گذاشت، اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط