سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
خانواده و ايجاد روحيه كارآفريني در فرزندان

مهران تختي، كتاب جديد خود را با عنوان «خانواده و كارآفريني» با نگاهي جامع به نقش اثرگذار خانواده در ايجاد و پيدايش كارآفريني در جامعه مي‌نويسد. به گفته وي اين اثر در مراحل پاياني نگارش قرار دارد.\

تختي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با ارايه توضيحاتي درباره كارآفريني، اظهار داشت: كار آفريني مفهومي است كه همراه با خلقت بشر وجود داشته و در شكل‌گيري تحولات اقتصادي جوامع نقش موثري بر عهده دارد.

وي ادامه داد: اهميت كارآفريني در خانواده تا حدي است كه در همه دنيا از آن با عنوان نخستين نهاد و كانون شكل‌گيري شخصيت، توانايي‌ها و استعدادهاي افراد نام برده مي‌شود.

تختي با بيان اين كه كارآفريني خانواده‌ها در جوامع سنتي و مدرن متفاوت است، گفت: در جوامع سنتي كه اغلب مردان كار مشغولند، انتقال ايده كسب و كار از سوي آنان انجام مي‌شود، اما در خانواده‌هاي مدرن، فعاليت زنان در خارج خانه سبب بروز خلاقيت و نوآوري‌ در زن و مرد و به دنبال آن ايجاد نوآوري در جامعه مي‌شود.

وي با بيان اين كه تاثيرات ارتباطات خانوادگي بر ايجاد ارتباط كارآفريني در اين كتاب شرح و بسط داده شده‌اند، يادآور شد: شيوه توليد،‌ سبك زندگي و نقش‌هاي والدين در رشد اعتماد به نفس،‌ خلق ايده‌هاي جديد در خانواده و تعيين مسير شغلي فرزندان، نقش‌هاي اساسي را ايفا مي‌كنند.

تختي تصريح كرد: اين كتاب عنوان مي‌كند كه خانواده از نظر كمي و كيفي مي‌تواند كانون اصلي انديشه كار، تلاش و پرورش روحيه خلق ايده در افراد باشد و تحقق اين موضوع نيازمند توجه ويژه والدين به ابعاد و ساحت‌هاي حيات فردي فرزند از هنگام تولد تا زمان تكوين شخصيت اوست.

وي با اشاره به عناصر ديگر اثرگذاري خانواده در كارآفريني، گفت: عواملي مانند ميزان تحصيلات، نوع شغل والدين، ساخت خانواده، روابط خانوادگي(رابطه والدين با فرزندان)، درآمد خانواده و ميزان برخورداري از امكانات رفاهي، در شكل‌گيري فرهنگ كار خانواده اثرگذارند.

به گفته تختي، اين اثر در مراحل پاياني نگارش دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا دو هفته ديگر از سوي انتشارات مدير منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط