یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کتاب تاریخی «آیینه مسیحیت» به پاپ اهدا شد

نسخه برابر با اصل یک کتاب تاریخی که به طور مخفیانه در غاری در شمال منطقه ولز انگلستان منتشر شده بود، به پاپ پندیکت اهدا شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بی.بی.سی، موزه ملی ولز اعلام کرد که کتاب «آیینه مسیحی» که در سفر پاپ به انگلیس به او اهدا شده، اولین کتابی است که در منطقه ولز منتشر شده است. این کتاب به طور مخفیانه در غاری در منطقه لیاندودنو چاپ شده بود تا نیرو های پادشاهی پروتستان که در سال 1586 بر منطقه مسلط بودند، آن را کشف نکنند.

این کتاب در واقع متنی درباره عشق به خداوند از نگاه یک مسیحی کاتولیک است که برخی صفحات دست نویس آن از ایتالیا به ولز ارسال شده است.کاتولیک هایی که این کتاب را نوشته اند، برای اینکه این کتاب توسط پروتستان های مسلط کشف نشود، آن را برای انتشار به رن در فرانسه فرستاده‌اند.

این کتاب روز شنبه در کلیسای بزرگ وست‌مینستر توسط اسقف ادویم رگان تقدیم پاپ بندیکت شد. این نسخه برابر با اصل توسط جولیان توماس از کتابخانه ملی ولز به درخواست جوزف کلی مدیر مسئول هفته نامه کاتولیک پابلیشرز تهیه شده است.

جوزف کلی مدیر مسئول هفته نامه یونیورس ویکلی درباره این کتاب و ناشر آن گفت: مدت زیادی است که به ویلیام دیویس به عنوان اولین ناشر کاتولیک علاقه دارم. من همیشه امیدوار بودم روزی برسد که کتاب او بهتر شناخته شود و از اینکه یک نسخه برابر با اصل این کتاب به پاپ اهدا شده، خوشحال و مفتخرم.

منابع موجود نشان می دهد این کتاب در اواخر 1586 و اوایل سال میلادی 1587 چاپ شده است. چون پروتستان های وقت به طور مخفی دست به کار چاپ این کتاب بودند، بعد از اطلاع مقام های پروتستان وقت، فعالیت برای انتشار این کتاب مدتی متوقف و ناشران آن فرار کرده اند.

ابعاد کتاب «آیینه مسیحیت»، پنج و نیم در چهار اینچ است و در 180 صفحه به زبان انگلیسی کاتولیک منتشر شده وحمل و مخفی کردن آن بسیار ساده است. چهار نسخه اصلی از این کتاب وجود دارد که یکی از این چهار نسخه در کتابخانه ملی ولز نگهداری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها