یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
روس‌ها «100 گفتار استاد الهي» را مي‌خوانند

كتاب «100 گفتار استاد الهي» فیلسوف عارف و موسیقی‌دان معاصر ایران، در روسيه چاپ و منتشر شد. اين اثر برگزیده‌ای از گفتارهای استاد الهی و نتيجه تحقیقات و تجربیات دوران زندگانی‌ اوست._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين اثر برگزیده‌ای از گفتارهای استاد الهی است که تحقیقات و تجربیات دوران زندگانی‌اش در چهار حوزه معنویت، فلسفه، اخلاق و موسیقی را دربر دارد و می‌تواند راهبردی برای زندگی انسان امروز باشد. 

این کتاب توسط انتشارات شرق‌شناسی سنت بترزبورگ در شمارگان 500 نسخه و 148 صفحه توسط «دکتر خسمتولین» از ایران‌شناسان سنت پترزبورگ به روسی ترجمه و منتشر شد. 

بخشی از كتاب «100 گفتار استاد الهي» توسط «ای. و. نیلوو» از زبان فرانسه به روسی ترجمه شده است. 

نورعلی الهی (استاد الهی)؛ عارف، فيلسوف، قاضی و موسيقی‌دان معاصر ايرانی است. وی بيشتر دوران زندگانی خود را صرف تحقيق در كاربردهای عملی بعد عرفانی و اخلاقی دين در اجتماع و مطالعه در الهيات و فلسفه كرد.

همچنين رايزن فرهنگي ايران از انتشار کتابي با عنوان «خاورمیانه؛ جنگ و سیاست در مسکو» خبر دارد كه مقالات علمی ـ پژوهشی درباره جالب‌ترین مسايل و فرآیندهای خاور میانه معاصر، درگیری اعراب و اسرائیل، مدرن شدن ترکیه و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را شامل مي‌شود. 

در این کتاب توجه خاصی به تاریخ ناسیونالیسم و اسلام سیاسی شده و نويسنده اين اثر، بخش ویژه‌ای را به موضوع نقش منابع آب و عامل نفت در خاور میانه اختصاص داده است. 

کتاب «خاورمیانه؛ جنگ و سیاست در مسکو» توسط «انتشارات خانه مرجانی» در مسکو در شمارگان 1000 نسخه و 274 صفحه به چاپ رسيده و تدوین این کتاب توسط «عیسایف» و «ساتنیچنکا» انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط