سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
جوزف بويدن، هنر نويسندگي را آموزش مي دهد

جوزف بويدن نويسنده كانادايي از سوي دانشگاه آلبرتاي كانادا به عنوان نويسنده حاضر در دانشگاه براي آموزش هنر نويسندگي به دانشجويان انتخاب شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ادمونتون جورنال، دانشگاه آلبرتا به رغم راه‌اندازي برنامه آموزش از راه دور از سال 1972، براي نخستين بار جوزف بويدن را به دانشگاه فرا خوانده تا به آموزش نويسندگي به دانشجويان بپردازد. 

نخستين رمان جوزف بويدن به نام «راه سه روزه»، سال 2005 نامزد دريافت جايزه ارزشمند فرماندار كل كانادا شده بود و رمان «از ميان صنوبر سياه» توانست جايزه گيلر سال 2008 را از آن خود كند.
 
بويدن در حال آمد و شد بين اونتاريوي شمالي در كانادا و منزلش در نيواورلئان، عمدتاً با دانشجويان مركز زبان و ادبيات دانشگاه آلبرتا كارگاه ادبي برپا خواهد كرد، اما ساير دانشجويان دانشگاه نيز توانايي شركت در كارگاه‌هاي اين نويسنده را خواهند داشت. او تصميم دارد در زمان حضورش در دانشگاه آلبرتا به تحقيق و نوشتن رماني تاريخي بپردازد كه زمينه‌ي نوشتن سومين اثر او از مجموعه «راه سه روزه» را فراهم كند.
 
جشنواره پاييزه كتاب ادمونتون نيز از هم اكنون در نظر دارد جوزف بويدن را به عنوان يكي از نويسندگان خلاق در جشن ادبي سالانه ادمونتون معرفي كند.
 
جوزف بويدن تا 30 ژوئن 2011 (9 تير 1390) به ارائه كارگاه ادبي در آلبرتا مي‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها