دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
«اطلس عضلات اسكلتي» راهي بازار نشر شد

كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» اثر مشترك «رابرت جي استون» و «جوديت اي استون» به زودي از سوي انتشارات علم و حركت منتشر خواهد شد.

مدير مسوول انتشارات علم و حركت در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بر اساس مطالبي كه در كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» درج شده، اين كتاب براي استفاده دانشجويان رشته‌هاي آناتومي، تربيت بدني، علوم ورزشي و همچنين علوم مرتبط با سلامتي طراحي شده است كه مي‌توانند از آن به عنوان مرجع خلاصه‌اي براي تمرين‌ها و فعاليت‌هاي حرفه‌اي و براي تشريح و عملكرد عضلات اسكلتي انسان استفاده كنند. 

روبن شاهورديان تصريح كرد: دكتر حميد طباطبايي در قسمت مقدمه مترجم، علت ترجمه اين كتاب را اهميت آشنايي دانشجويان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي با استخوان‌ها و عضلات اسكلتي در طول دوران تحصيل در دروس مختلفي از جمله آناتومي انسان، حركت شناسي، آسيب‌شناسي و... عنوان كرده است.

وي افزود: كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» از 9 فصل تشكيل شده است كه در فصل نخست، مخاطب با تصاوير خصوصيات استخوان‌هاي بزرگ آشنا مي‌شود كه به گفته نويسنده، اين تصاوير با حُسن انتخاب و تركيب، به هم پيوسته‌اند تا تاكيدي بر اهميت خصوصيات آنها باشد كه به همين دليل پيوند بين نقاشي‌ها و تصويرها بدون رتوش و دستكاري است.

شاهورديان گفت: مولف در فصل دوم به تشريح كامل حركات مختلف بدن توسط مثال‌هاي تصويري با توضيحات آن پرداخته و مولف درفصل‌سوم تا نهم، موضوعاتي مرتبط با «سر ثابت، سر متحرك، عمل و عصب‌گيري عضلات اسكلتي» را بررسي كرده است كه هر عضله در صفحه‌اي جداگانه مشخص شده‌اند. گروه عضلات بزرگ نيز در فصل سوم تا نهم به صورت كامل طبقه‌بندي شده‌‌اند.

ويراست ششم چاپ نخست كتاب «اطلس عضلات اسكلتي» اثر مشترك «رابرت جي استون» و «جوديت اي استون» با ترجمه دكتر حميد طباطبايي در شمارگان 2000 نسخه، 272 صفحه و بهاي 65 هزار ريال به زودي از سوي انتشارات علم و حركت راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط