دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
توجه به صنعت چاپ باید در اولویت مجلس باشد

رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر لزوم نوسازی ماشین‌آلات صنعت چاپ گفت: با توجه به اینکه 30 درصد بحث قانون هدفمند کردن رایانه به تحولات اقتصادی درصنعت و تولید تعلق می‌گیرد، ماشین‌آلات قدیمی بايد به‌روز شوند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ستاد خبري هفدهمین نمایشگاه ماشین آلات‌چاپ و بسته‌بندی اظهار داشت: هماهنگی لازم برای اصلاح ساختاری و تکنولوژی با وزارت صنایع انجام داده شده است و امیدواریم در اين ميان دولت هم از اين فعاليت حمایت کند.

وی به ارايه تسهیلات به صنعت چاپ از سوي بانک‌ها اشاره كرد و افزود: در صورتی که اصناف مرتبط با صنعت چاپ، قصد ورود ماشین‌آلات داشته باشند، بانک‌ها تسهيلات مورد نياز را در اختيار آنان قرار مي‌دهند.

فتحي‌پور تصریح کرد: کمیسیون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي نيز براي برگزاري جلسات مشترک انجمن‌ها و اصناف صنعت چاپ با وزیر اقتصاد‌، وزیر صنایع و روساي بانک‌ها به منظور حل مشکلات موجود اين صنعت آماده است.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر این که توجه به صنعت چاپ و بسته‌بندی در کشور باید در اولویت قرار گیرد، گفت: در صادرات کالاهای غیرنقتی، کیفیت بسته‌بندی از شاخص‌هايي است که باید مورد توجه و حمايت دولت و مجلس قرار گيرد تا صنعت بسته‌بندی ايران بتواند با کشورهای دیگر در اين حوزه رقابت کند.

وی همچنین درباره معافیت مالیاتی فعالان صنعت چاپ، توضيح داد: پرداخت مالیات مربوط به قانون است و نمی‌توان به یک‌باره گفت که از پرداخت مالیات معاف شوند، زيرا این موضوع باید در قالب یک طرح به مجلس ارایه شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط