سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
نسخه الکترونیکی «هند مصور» تهیه شد

نسخه الکترونیکی «هند مصور» كه بین سال‌های 1900 و 1910 منتشر شده و شامل بيش از 200 تصوير از هند است، تهیه شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ایندین نیوز، از اين كتاب كه بین سال‌های 1900 و 1910 منتشر شده در حال حاضر فقط سه نسخه وجود دارد كه علاوه بر کتابخانه الکترونیکی هوستون، یک نسخه از این کتاب در کتابخانه بریتانیا و دیگری در هیات کتابخانه ملی سنگاپور موجود است. 

میشل رلی رییس طرح الکترونیک کتابخانه هوستون درباره تهیه نسخه الکترونیکی کتاب «هند مصور» گفت: تلاش‌های ما باعث حفظ این کتاب کمیاب می‌شود. ما این کتاب را از ابتدا تا انتها الکترونیک کرده‌ایم و اگر اتفاقی برای نسخه‌های اصلی آن بیفتد، می‌توان دوباره آن را ارایه کرد. یک تیم هفت نفره برای تهیه نسخه الکترونیکی این کتاب تلاش کرده‌اند. آنها این کتاب را صفحه به صفحه اسکن و بعد آن را فهرست بندی کرده‌اند.

به گفته میشل رلی، گرچه ورق‌های این کتاب کاملا یکدست هستند ولی به خوبی از آنها محافظت نشده است . وی افزود: شیرازه کتاب از هم پاشیده بود و ما آن را دیجیتالی کردیم تا حفظ شود.اگر چه این کتاب هنوز هم در مجموعه ویژه ما قابل دیدن است ولی می‌خواهیم امکان دسترسی به این کتاب را به حداقل برسانیم زیرا لمس کردن به شدت به آن آسیب می زند.

بیش از 200 تصویر گرد آوری شده این کتاب مربوط به اماکن تاریخی و دیدنی هند از جمله دورنمای بمبئی و چشم‌اندازی از تاج محل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها