یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
انتشارات افراز جشنواره تئاتر برگزار مي‌كند

نخستين جشنواره تئاتر افراز در سه بخش «نمايشنامه‌خواني»، «نمايشنامه‌نويسي» و «كتاب سال» 9 تا 12 آذر سال‌جاري در مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط ‌عمومي انتشارات افراز، اين جشنواره در سه بخش «نمايشنامه‌خواني»، «نمايشنامه‌نويسي» و «كتاب سال» برگزار خواهد شد.

بنا بر فراخوان اعلام‌شده از سوي دبيرخانه‌ جشنواره، داوطلبان شرکت در بخش نمايشنامه‌خواني باید یکی از نمایشنامه‌های ایرانی یا خارجی انتشارات افراز را انتخاب کنند و حداكثر تا 30 مهر فرم تکمیل شده را به همراه مدارک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و نيز حداكثر تا 15 آبان، سه نسخه DVD از اجراي نمايشنامه‌خواني متن معرفي‌شده را براي بازبيني به دبيرخانه‌ جشنواره ارسال كنند.

به برگزیدگان این بخش در زمينه‌ كارگرداني، نقش‌خوان زن و مرد، خلاقيت برتر و اثر برگزيده جوايز ارزنده‌اي پرداخت مي‌شود.

در بخش نمايشنامه‌نويسي كه در دو گروه تاليف و ترجمه برگزار مي‌شود، متقاضیان باید سه نسخه‌ پرينت تایپ‌ شده از نمایشنامه‌ تاليفي يا ترجمه‌شده‌ خود را كه تاکنون به چاپ نرسیده‌اند، به همراه لوح فشرده حاوی فایل word نمایشنامه و فرم تکمیلی تا 30 مهر به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال كنند.

براي نمايشنامه‌ ترجمه‌شده، ارسال سي صفحه كپي از نسخه‌ اصلی الزامی است.

در این بخش ده اثر تاليفي و ده اثر ترجمه‌ برتر به ‌عنوان آثار برگزیده انتخاب و انتشارات افراز آنها را منتشر خواهد كرد.

جايزه‌ کتاب سال تئاتر افراز نيز با هدف حمایت و تشويق ناشران، مولفان و مترجمانی که در زمینه‌ انتشار کتاب‌‌هاي تئاتری اقدام می‌کنند، در پنج بخش نمایشنامه‌ تالیفی، نمایشنامه‌ ترجمه، اثر پژوهشی تالیفی، اثر پژوهشی ترجمه و تئاتر كودك و نوجوان برگزار می‌شود.

ناشران، مولفان يا مترجمان بايد پنج نسخه از كتاب‌هاي چاپ‌شده‌ خود را به همراه فرم تکمیل‌شده تا 30 مهر به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال كنند. بديهي است داوري در اين بخش صرفا در ميان آثار ارسال ‌شده به دبيرخانه‌ جشنواره انجام خواهد شد.

آثار منتشرشده، تمامی کتاب‌های چاپ‌ شده از ابتدای سال 86 تا پایان سال 88 را در بر می‌گیرد و ارسال سي صفحه كپي از نسخه‌ اصلی کتاب‌های خارجی برای آثار بخش ترجمه الزامی است.

علاقه‌مندان براي شركت در اين جشنواره مدارك خود را به نشاني تهران، فلسطين جنوبي، خيابان وحيد نظري، كوچه افشار، پلاك 1، واحد 5 ارسال كنند.

نخستين جشنواره تئاتر افراز با حمايت مركز هنرهاي نمايشي راديو 9 تا 12 آذر در مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها