جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳

کتابفروشی «ددیوس» درشهر «هیلدسهایم» اعلام کرد نخستین جلسه علنی کتابخوانی «تیلو سارازین» برای خواندن کتاب جنجالی‌اش با عنوان «آلمان خودرا ازمیان می برد» به دلایل امنیتی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کانون مستقل رای دهندگان این شهر که در جنوب ایالت «نیدرزاخسن» واقع شده، احتمال وقوع شورش‌هایی را گزارش داده بود.

«سارازین» قرار بود ازپنج شنبه 2 سپتامبر (11 شهریور) تور کتابخوانی خود را از این شهر آغاز کند و کتابفروشی «ددیوس» در انتظار 200 میهمان برای این مراسم بود.این کتابفروشی تا کنون از سوی مشتریان خشمگین تعداد بسیار زیادی ایمیل دریافت کرده که توسط این ایمیل ها مشتریان تهدید کرده اند که در صورت برگزاری این مراسم کتابخوانی دیگر هرگز از این فروشگاه خرید نخواهند کرد. 

در حالی که سیل انتقادها از «سارازین» روز به روز افزایش می یابد، این سیاستمدار از دیگر مراسم‌ها نیز کنار گذاشته می شود.بر این اساس خانه هنرهای جهانی شهر برلین دعوت خود را از «سارازین» پس گرفته است و به طوررسمی اعلام کرده که نمی‌خواهد در تاریخ 25 سپتامبر( 3 مهر) ،این سیاستمدار را به عنوان میهمان بپذیرد.در حال حاضر در شهر برلین مکان دیگری برای کتابخوانی «سارازین» جستجو می شود. 

«سارازین» به دلیل نظریه جنجال برانگیزش در مورد ادغام خارجیان مقیم آلمان به شدت مورد انتقادقرارگرفته است. این سناتور اسبق ایالت برلین و عضو حزب سوسیال دمکرات در این کتاب هشدار داده که با روند کاهش نرخ تولد و افزایش شمار مهاجران، آلمانی‌ها به بیگانگانی در سرزمین خود تبدیل خواهند شد. 

رهبر حزب «اس پ د» از روز دوشنبه 30 آگوست یک دادرسی را برای اخراج او از این حزب به راه انداخته است.همچنین بانک فدرال آلمان فشارها را بر این عضو اسبق هیات مدیره خود افزایش داده است.در بیانیه این بانک آمده است که اظهارات تبعیض آمیز «سارازین» به وجهه این بانک خدشه وارد کرده است. بانک فدرال همچنین از این سیاستمدار خواسته بود تا در تاريخ 9 شهریور برای پاره‌ای مذاکرات به فرانکفورت سفر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها