چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
«راهنمای کامل آموزش بوکس» در راه است

کتاب «راهنمای کامل آموزش بوکس» اثر «یان الیور» با ترجمه مصطفی خانی و خداداد لطافت‌کار که به آموزش بوکس از مرحله مقدماتی تا پیشرفته پرداخته است، به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت منتشر خواهد شد._

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از چاپ کتاب «راهنمای کامل آموزش بوکس» در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: این اثر به ارایه تاریخچه ورزش بوکس جهان تاریخچه ورزش بوکس در ایران و تاریخچه فدراسیون به معرفی حرفه بوکس مي‌پردازد و راهنمای کامل آموزش تکنیک ها و تاکتیک های ورزش بوکس به شمار می‌آید.

روبن شاهوردیان گفت: بر اساس مطالبی که در این کتاب درج شده، بوکس اصطلاحی انگلیسی است که در قرن شانزده به وجود آمد و ریشه آن به یونان باستان برمی‌گردد، جایی که شکلی از این ورزش در بازی‌های المپیک باستان برگزار می‌شد.

وی با اشاره به بخش تاریخچه ورزش بوکس در کتاب «راهنمای کامل آموزش بوکس» تصریح کرد: در قسمت تاریخچه، مخاطب با تاریخچه ورزش بوکس در ایران و تاریخچه فدراسیون آشنا می‌شود. بر اساس مطالب كتاب، بوکس در جنگ جهانی دوم به ایران گام نهاد و نخستین بار در اسکله‌ای که کشتی‌هاي لنگر انداخته در بنادر جنوبی کشورمان  تمرین‌های آن انجام می‌شد. همچنین نخستين‌بار، افسری آمریکایی به نام «یاستر کروبل» وسایل بوکس را به ایران آورد.

مدیر مسوول انتشارات علم و حرکت افزود: از بزرگ ترین مشکلاتی که باعث عدم استقبال از ورزش بوکس می‌شود، ناشنایی مردم با واقعیت‌های علمی این ورزش به ویژه ناشناخته بودن تفاوت بوکس آماتور و حرفه‌ای است، لذا نویسنده در این اثر سعی کرده تا به بیان تفاوت بین بوکس آماتور و حرفه‌ای برای توسعه ورزش بوکس در میان جوانان و نوجوانان بپردازد.

شاهوردیان اظهار داشت: مخاطب با مطالعه این اثر با تفاوتی که نوع پوشش بوکسور حرفه‌ای با بوکسور آماتور دارد، آشنا می‌شود. همچنین می‌آموزد که طول زمان مسابقه در بوکس حرفه‌ای متفاوت با بوکس آماتور است و این تفاوت از لحاظ سلامتی مهم است؛ به این معنا که بوکسورهای آماتور در معرض خطرات کمتری خواهند بود، در حالی که بوکسورهای حرفه ای برای رسیدن به سطح خوبی از آمادگی جسمانی مجبورند به تمرینات شدیدی دست بزنند که نویسنده در این کتاب به آنها اشاره کرده است.

مدیر مسوول انتشارت علم و حرکت در پایان گفت: این کتاب از بیست و چهار فصل مصور تشکیل شده است که «آشنایی با قوانین مسابقات بوکس آماتور»، «آشنایی با تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پایه»، «کار با کیسه»، «تمرین با میت»، «تمرینات اختصاصی بوکس» و «طناب زدن» از جمله این فصول به شمار می آیند.

چاپ نخست کتاب«راهنمای کامل آموزش بوکس» در شمارگان 2000 نسخه، 272 صفحه و قیمت 50 هزار ریال به زودی از سوی انتشارات علم و حرکت منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط