جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
معرفي "حماسه‌سازان تنگ‌حاجيان"

خاطرات رزمندگان گردان 110 پياده تيپ 3 لشكر 77 خراسان و بررسي نقش آنان در آزادسازي منطقه تنگ‌حاجيان، به قلم قاسم كريمي و در قالب كتابي با عنوان "حماسه‌سازان تنگ‌حاجيان" توسط انتشارات ايران‌سبز وارد بازار نشر شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) قاسم كريمي در آغاز اين اثر، به تاريخچه شكل‌گيري گردان 110 پياده تيپ 3 لشكر 77 ثامن‌‌الائمه(ع) خراسان و ‌چگونگي نفوذ ارتش متجاوز صدام به تنگ حاجيان در روزهاي اول جنگ تحميلي عراق عليه ايران و آزادسازي اين منطقه توسط گردان 110 پرداخته است.

در بخشي از اين قسمت كتاب "حماسه‌سازان تنگ‌حاجيان" و درباره لحظات اول بازپس‌گيري اين منطقه آمده است: "گزارشات اميدواركننده‌اي را به فرمانده گردان(110) مي‌دادند. تعدادي بيش از 10 دستگاه تانك دشمن در روبروي تنگ‌حاجيان سوخته بود و دود غليظي از آن‌ها به هوا برمي‌خواست. روحيه دشمن كاملا" خراب شده بود و اين را بچه‌هاي مخابرات گردان، در مكالمات بي‌سيمي دشمن كشف مي‌كردند."

يازده تن از رزمندگان گردان 110 پياده تيپ 3 لشكر 77 ثامن‌‌الائمه(ع) خراسان، خاطرات خود از آزادسازي تنگ حاجيان را در ادامه اين اثر بازگو كرده‌اند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به "سرهنگ مسعود قنبري" و "ستوان‌يكم سيد رضا حسيني" اشاره كرد.

اسامي و تصاوير كاركنان پايور اين گردان كه در عمليات آزادسازي تنگ‌حاجيان در گيلان‌غرب حضور داشته‌اند، در پايان كتاب منعكس شده‌اند.

كتاب "حماسه‌سازان تنگ‌حاجيان"، در قطع رقعي و 159 صفحه، با شمارگان 2هزار نسخه و بهاي 30هزار ريال، با حمايت هيات معارف جنگ شهيد سپهبد علي صياد شيرازي و توسط انتشارات ايران‌سبز چاپ شده است.

گردان 110 پياده تيپ 3 لشكر 77 ثامن‌‌الائمه(ع) خراسان، در عمليات‌هاي برجسته‌اي چون ثامن‌الائمه(ع)، فتح‌المبين و بيت‌المقدس فعال بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط