سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
اظهارات نژادپرستانه سياستمدار آلماني در يك كتاب، او را از كار بركنار كرد

صدراعظم آلمان دستور بركناري يكي از اعضاي برجسته هيات مديره بانك مركزي آلمان و عضو حزب سوسيال دموكرات را صادر كرد. دليل اين كار، اظهارات نژادپرستانه او عليه مسلمانان و مهاجران آلمان در كتابي است كه جديدا منتشر كرده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از گاردين، آنجلا مركل، صدر اعظم آلمان دستور داده است تا «تيلو سارازين»، عضو برجسته بوندس بانك، وزير سابق امور مالي ايالت برلين و عضو حزب سوسيال دموكرات را كه ديروز كتابش را كه در آن مطالبي عليه مسلمانان مطرح كرده، رونمايي كرد، از كار بر كنار كنند. 

سارادين در كتاب جديد خود «آلمان خود را از میان می‌برد؛ چگونه ما کشورمان را به خطر می‌اندازیم» بسياري از مهاجران از جمله مسلمانان و يهوديان را به باد انتقاد گرفته زيرا معتقد است آنان باعث «تنزل جامعه مي شوند».

او در اين كتاب مي‌گويد رشد ميزان زاد و ولد در ميان زنان مسلمان ترك و عرب باعث مي‌شود آلمانيها به زودي به «غريبه‌هاي كشورشان تبديل شوند.... 20درصد جنايت‌ها در برلين تنها به وسيله 1000 جوان ترك و عرب انجام مي شود، خرده جمعيتي كه تنها 3/0 درصد جمعيت برلين را تشكيل مي دهند». 

وزير سابق امور مالي برلين مي‌گويد او اين كتاب را نوشته است تا ترس خود از اين مسئله را بيان كند كه نوه‌هايش در كشوري بزرگ خواهند شد كه «زندگي آنها با بانگ مؤذن براي نماز محاسبه مي شود». 

اين اظهارات نژادپرستانه خشم بسياري از سياستمداران و مسلمانان و يهوديان را بر انگيخت و سبب بركناري او از مقامش در بوندس بانك و از عضويت حزب سوسيال دموكرات شد.

بوندس بانك گفته است اظهارات سارازين در كتاب جديدش براي بانك زيان آور است و باعث بروز رفتارهاي خشونت آميز مي‌شود. 

به گفته سخنگوي صدر اعظم آلمان آنچه كه سارازين آنها را بيان كرده است « آشكارا به موقيت داخلي و بين‌المللي بانك ضربه وارد مي‌كند» و مديران بانك بايد آينده آنرا مدنظر داشته باشند. 

همزمان با انتقاد تند و بي‌سابقه خانم مركل از اين كتاب، جمعيتي در بيرون از سالن كنفرانسي كه سارازين براي معرفي كتاب خود برپا كرده بود جمع شده بودند و با شعار «پوپوليسم راست را متوقف كن» به شعار عليه سارازين پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها