سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
«توليد علم و علوم انساني» در آستانه انتشار

«توليد علم و علوم انساني» عنوان كتابي از «دكتر ابراهيم فياض» است كه به ضرورت‌هاي بومي‌سازي علوم انساني توجه ويژه‌اي دارد. اين نوشتار اكنون مراحل نهايي چاپ خود را طي مي‌كند و به زودي از سوي نشر سپيده باوران مشهد منتشر خواهد شد.

عابس قدسي، مدير انتشارات سپيده باوران، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دغدغه اصلي اين كتاب را ماجراي علوم انساني و بومي‌سازي اين علم مطابق با فرهنگ و دستاوردهاي بومي خواند و اظهار داشت: از آنجا كه در علوم انساني چشم برخي دانشگاهيان به دست غربيان است تا توليدات آنها را ترجمه يا تدريس كنند، اين كتاب مي‌كوشد با توجه به ضرورت‌هاي بومي‌سازي و بومي‌نگري، نيازهاي اين حوزه را عيان سازد.

وي با اشاره به اين كه ساختار اصلي اين كتاب را مجموعه مقالات نويسنده و گفت‌وگوهاي او با ديگران دربر مي‌گيرد، گفت: اين اثر سرفصل‌هاي متعددي دارد كه از آن ميان مي‌توان به «فرمولي براي علوم انساني اسلامي» اشاره كرد.

قدسي اغلب مخاطبان مركز نشر «سپيده باوران» شهر مشهد را فرهيختگان مذهبي و دانشجويان و طلاب برشمرد و يادآور شد: نخستين چاپ كتاب «توليد علم و علوم انساني» به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها