چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
آشنايي با عالمان مروج تشيع در هندوستان

موسسه كتاب‌شناسي شيعه، سرگذشت «سيد علامه دلدار علي نقوي هندي» از علماي طراز اول هندوستان را در كتابي با عنوان «ورثة الانبياء» منتشر مي‌كند. وي از جمله عالماني بود كه تشيع را در هندوستان گسترش داد و استحكام بخشيد.\

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مختاری، مدير موسسه كتاب‌شناسي شيعه، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: سيد دلدار علي از جمله مروجان تشيع در هند بود كه شاگرداني نظير «پدر مير حامد حسين هندي» را پرورش داد.

نويسنده و پژوهشگر حوزه تشيع ادامه داد: اين كتاب سرگذشت سيد دلدار علي را به طور مفصل و دقيق عنوان مي‌كند. او پنج فرزند داشت كه هريك از عالمان مبرز شيعه در سرزمين هند بودند و به «خاندان اجتهاد» شهرت داشتند. اين كتاب اين موضوعات را به شكل مفصل بيان مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه «سيد علامه دلدار علي نقوي هندي» حدود دو قرن گذشته مي‌زيست، گفت: كتاب «ورثة الانبياء» كه تاليفي از «علامه هندي» است، به زودي براي مخاطبان تخصصي و علاقه‌مندان به تاريخ تشيع در هند چاپ مي‌شود. مباحث شخصيت‌شناسي و كتاب‌شناسي در هند، از اطلاعات اصلي اين كتاب به شمار مي‌آيند.

موسسه كتاب‌شناسي شيعه قصد دارد نخستين چاپ كتاب «ورثة الانبياء» را در شمارگان 1000 نسخه، 548 صفحه مصور و بهاي 100 هزار ريال به چاپ برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط