جمعه ۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
بازنويسي رمان "نخل و ني"

رضا رييسي جلد نخست رمان "نخل و ني" را بازنويسي كرده و 60 صفحه به متن آن افزوده است. وي درصدد است اين اثر را كه به صورت خاص به خرمشهر و وقايع تاريخي آن نظر دارد، توسط انتشارات روزبهان به چاپ برساند./

 رضا رييسي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: در مصاحبه با شاهدان وقايع خرمشهر از پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن و مطالعات ميداني و كتابخانه‌اي، اطلاعات تازه‌اي در حدود 60 صفحه به دست آورده‌ و به رمان "نخل و ني" افزوده‌ام.

وي درباره هدف از بازنويسي اين كتاب تصريح كرد: به خاطر اهميت رخدادهاي خرمشهر به ويژه حوادث مرتبط با جنگ تحميلي عراق عليه ايران و براي نزديك‌تر شدن به فرهنگ و آداب و رسوم مردم اين شهر، رمان "نخل و ني" بازنويسي شده است. 

رئيسي با اشاره به تغييرات ايجاد شده در كتاب و حذف اسامي واقعي شخصيت‌ها از رمان "نخل و ني" خاطر نشان كرد: درصددم نسخه تازه رمان "نخل و ني" را توسط انتشارات روزبهان به چاپ برسانم.

كتاب "نخل و ني" جلد نخست از مجموعه‌اي 3 جلدي است كه مجلدات دوم و سوم آن منتشر نشده‌اند. جلد دوم اين مجموعه از حمله ارتش متجاوز صدام به خرمشهر تا سقوط اين شهر را شامل مي‌شود و مجلد سوم، موضوع آزادسازي خرمشهر را در برمي‌گيرد. به گفته رضا رييسي، احتمالا در بازنويسي جلد اول "نخل و ني" بخشي از مجلد دوم به آن افزوده مي‌شود.

اين اثر در سال 1387 توسط نشر صرير وابسته به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس منتشر شده و ویراست قبلی آن با عنوان "موج و مرجان (داستان یک شهر)" توسط انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط