یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
داستان "ابراهيم در آتش" نوشته شد

حسن شيردل، با برداشتي آزاد از زندگي شهيد "ابراهيم شهدادي"، داستاني با عنوان "ابراهيم در آتش" نوشته و اين اثر را براي چاپ به سازمان ايثارگران نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران سپرده است.\

حسن شيردل در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: داستان "ابراهيم در آتش" با تكيه بر خاطرات گردآوري شده توسط سازمان ايثارگران نزاجا و در فضاي تلفيق با تخيل نوشته شده است.

وي تاكيد كرد: ابراهيم شهدادي، به عنوان تخريب‌چي در جبهه‌ها حضور داشته و به همين دليل، ماجراي داستان از آن‌جا شروع مي‌شود كه عشاير ساكن فكه، حاضر به ترك اين منطقه نمي‌شوند و ابراهيم، محدوده زندگي آنان را از مين و مواد منفجره پاكسازي مي‌كند.

نويسنده كتاب "باران‌هاي هفت تپه" ادامه داد: فضاي ارتش در دوران دفاع‌مقدس، رفتار ابراهيم شهداد با سربازان و خانواده‌اش، در بين اين ماجرا بازگو و مطرح مي‌شوند.

شيردل در پايان خاطرنشان كرد: نگارش داستان "ابراهيم در آتش" به اتمام رسيده و سازمان ايثارگران نيروي زميني ارتش اين كتاب را منتشر خواهد كرد.

ابراهيم شهدادي در سال 1338 و روستاي سکوهه از توابع شهرستان زابل متولد شد. او پس از پيروزي انقلاب اسلامي به استخدام ارتش جمهوري اسلامي درآمد.

شهدادي از آغاز دفاع مقدس تا پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران به عنوان تخريب‌چي در جبهه‌ها حضور داشت و سرانجام در مهرماه سال 1369 و منطقه‌ عملياتي فکه، با انفجار مين به شهادت رسيد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    جناب حسن اقاي شيردل باسلام واحترام ازاينكه دررابطه باشهيدمظلوم شهدادي مطلب نوشته اي كمال تشكروقدرداني رادارم اجرتان باا مام حسين ع باتشكرفراوان احمدعلي رضايي پسرعمووپسرخاله وشوهرخواهرشهيدشهدادي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط